kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
معاون سازمان صنایع کوچک کشور خبر داد

اختصاص 100 هزار میلیارد ریال برای حل مشکل نقدینگی صنایع کوچک

معاون پشتیبانی و منابع انسانی سازمان صنایع کوچک کشور گفت: برای تکمیل زیرساختها در نواحی صنعتی و شهرک‌سازی در کشور برای سال جاری حدود هفت هزار میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

هوشنگ فرجی در سفر به شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار تمام پروژه‌های عمرانی شهرک‌های صنعتی کشور را پوشش می‌دهد.
وی در زمینه حل مشکل کم آبی در شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: با وجود اینکه تنها 2 درصد از آب کشور در بخش صنایع مصرف می‌شود، واحدهای صنعتی تمام استان‌ها برای تأمین آب با مشکل مواجه شده‌اند.
فرجی بیان داشت: در این زمینه سازمان صنایع کوچک در سال جاری در صدد تأمین آب برای 106 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور است.
وی افزود: تأمین برق برای 81 شهرک و گاز برای 78 شهرک نیز از دیگر اقدامات سال جاری این سازمان برای تکمیل زیرساخت‌ها در نواحی صنعتی استان است.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی از بهره‌برداری 48 ناحیه و شهرک صنعتی در سراسر کشور در سال جاری خبر داد.
فرجی کمبود نقدینگی را عمده مشکل صنایع کوچک کشور عنوان کرد و بیان داشت: دولت در نظر دارد در صورت امکان حدود 100 هزار میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه‌ها برای حل مشکل نقدینگی به صنایع کوچک اختصاص دهد.
وی همچنین افزود: حدود 20 هزار میلیارد ریال نیز در اختیار صندوق صنعت و معدن کشور برای ارائه تسهیلات به واحدهای دارای مشکل اعتبار قرار می‌گیرد.
وی از تفاهم سازمان صنایع کوچک کشور با شرکت بیمه ایران خبر داد و اظهار داشت: براساس این تفاهمنامه از اوایل هفته گذشته امکان بهره‌مندی واحدهای تولیدی، افراد و کارگران صنایع کوچک از بسته بیمه‌ای ارزان قیمت و باکیفیت فراهم شده است.