kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷

برگزاری آیین نمادین ورود کاروان امام رضا(ع) در شلمچه

آیین نمادین ورود و استقبال از کاروان امام رضا(ع) با هدف به نمایش درآوردن ورود تاریخی آن امام همام به ایران اسلامی با حضور هزاران نفر از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در مشهد شهدای شلمچه برگزار شد.

به  گزارش ایرنا، کاروان نمادین امام رضا‌(ع)،‌ متشکل از اسب سوار و شتر سوار با بهره‌گیری از لباس‌‌های محلی و با سر دادن شعارهای بومی عربی همراه با پخش گل و شیرینی و هل هله مورد استقبال مردم و مسئولان قرار گرفت.
در این آیین، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام‌رضا(ع) گفت: هجرت و شهادت امام رضا(ع) باعث استقرار تمدن جدید اسلامی در ایران شد.
سیدجواد جعفری برگزاری مراسم استقبال از ورود امام در آستانه دهه کرامت را بیانگر عشق و علاقه مردم ایران به خاندان عصمت و طهارت دانست و افزود: با برگزاری این جشنواره‌ها به دنبال تعظیم شعائر هستیم و می‌خواهیم فرهنگ رضوی بیش از گذشته در جامعه گسترش یابد.
امام جمعه خرمشهر نیز در ادامه این آیین با تشریح زندگی و تاریخچه هجرت امام رضا(ع) به ایران گفت: مردم ایران ولایتمدار و دوستدار اهل بیت هستند.
حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی به وجود زیارتگاه‌های امام‌زادگان در گوشه و کنار ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: پیروی از اهل بیت پیامبر(ص) از شاخص‌های بارز شیعیان است.
در این آیین معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان، امام جمعه و فرماندار ویژه خرمشهر و فرماندهان نظامی و انتظامی و برخی مسئولان خرمشهر حضور داشتند.