kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال‌احمر خبر داد

ارسال محموله 104 تنی به یمن

معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال‌احمر از آمادگی برای ارسال محموله‌ای به وزن ۱۰۴تن شامل کمک‌های امدادی، دارو و مواد مصرفی پزشکی به کشور یمن در هفته جاری خبر داد.

محمد شهاب‌الدین محمدی عراقی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، آخرین وضعیت ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن را تشریح کرد.
وی به سفر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به یمن اشاره کرد و گفت: آقای مائورر بعد از سفر به یمن روز چهارشنبه به ایران آمد تا صحبت‌های نهایی در مورد نحوه ارسال کمک‌های امدادی به یمن را انجام دهیم.
معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با همکاری مؤسسه خیریه عمان مرکز لجستیکی را در بندر سلاله فراهم آورده تا کمک‌های امدادی کشورهای مختلف در این بندر جمع شده و به یمن ارسال شود.
وی با بیان اینکه هماهنگی‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران به یمن در حال انجام است، گفت: محموله‌ای 104 تنی را شامل دارو و مواد مصرفی پزشکی آماده کرده‌ایم که امیدواریم طی هفته جاری به بندر سلاله ارسال و سپس به دست مردم یمن برسد.محمدی عراقی تأکید کرد: یکی از دغدغه‌هایی که ما در این بین داشتیم این موضوع بود که کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد لذا مقداری در ارسال کمک‌ها به یمن وقفه ایجاد شد.
معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: تصمیم داریم زمان بندی حرکت کشتی از ایران را طوری تنظیم کنیم تا وقتی کشتی حامل کمک‌ها قصد دارد از سلاله به سمت یمن برود کشتی ایرانی به سلاله برسد و بارها از کشتی به کشتی منتقل شود و این گونه سرعت ارسال کمک‌ها افزایش می‌یابد.