kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹

عامل حادثه انفجار کتابفروشی ارومیه دستگیر شد

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری عامل حادثه انفجار در یک کتابفروشی شهر ارومیه خبر داد.

سرتیپ ناصر اصلانی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: این فرد پس از دستگیری به جرم خود اعتراف و علت اقدام خود را نیز تصفیه حساب شخصی با مالک کتابفروشی عنوان کرد.
وی افزود: پس از وقوع این حادثه که ساعت 12 ظهر پنج‌شنبه در خیابان شهید باکری شهر ارومیه اتفاق افتاد، مأموران انتظامی در محل حادثه حاضر شده و با اقدامات سریع پلیسی متهم موردنظر در کوتاه‌ترین زمان دستگیر شد.
وی ادامه داد: درپی اقدام این فرد دستگیر شده، مالک کتابفروشی پس از انفجار نارنجک دستی جان خود را از دست داد و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند که سه نفر از آنها جزو بستگان مالک کتابفروشی و یک نفر دیگر هم از شهروندان ارومیه‌ای بودند.
وی با اشاره به ادامه تحقیقات برای روشن شدن ابعاد این حادثه افزود: متهم دستگیر شده اختلاف ملکی خود درخصوص سرقفلی همان واحد کتابفروشی را انگیزه اصلی خود در انتقام از مالک مغازه و مقتول حادثه عنوان کرده است.
در همین حال رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی هم با تأکید بر این مطلب که انفجار خیابان باکری ارومیه نه‌تنها امنیتی نبود بلکه براثر خصومت و خرده حساب شخصی بین صاحب ملک و صاحب کتابفروشی مستقر در آن ملک بودبه شایعه‌پراکنان هشدار داد: به کسی اجازه تشویش اذهان عمومی نمی‌دهیم و با افرادی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را دچار خدشه کنند به صورت قانونی برخورد می‌شود.
عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز دیروز در گفت‌وگو با فارس ضمن تأکید بر غیرامنیتی بودن حادثه انفجار در کتابفروشی ارومیه گفت: عده‌ای سعی در شایعه‌پراکنی دارند و با توجه به مسائل مرز بین ایران و ترکیه و ناامنی موجود در کشور ترکیه، تلاش دارند با عداوت و دشمنی که با مردم ایران اسلامی دارند حتی مسائل شخصی، نزاع و درگیری را به مسئله ترکیه نسبت دهند.