kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
در دفاع از اصلاحات سیاسی

حیدر عبادی: برخی مسئولین در عراق 900 محافظ شخصی دارند!

نخست‌وزیر عراق در ارتباط با گستردگی فساد در این کشور، اظهار داشت برخی از مقامات برای خود، 900 محافظ شخصی انتخاب کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، «حیدر عبادی» بار دیگر از طرح اصلاحات خود برای مبارزه با فساد دفاع کرد و گفت: محافظان شخصی من 38 نفر هستند، اما تعدادی از مسئولان برای خود 900 محافظ شخصی دارند. وی گفت: «ثروت عراق متعلق به مردم این کشور است نه مسئولان.»
عبادی هفته گذشته لایحه اصلاحات هفت‌‌‌بندی خود را تقدیم مجلس کرد و نمایندگان پارلمان نیز آن را به اتفاق آرا، تصویب کردند. این تصمیم از سوی گروه کثیری از مردم عراق نیز مورد استقبال قرار گرفت. حذف محافظان معاونت‌های ریاست‌جمهوری و نخست‌وزیری، از جمله موارد تصریح شده در این لایحه است.
عبادی در ارتباط با موانع موجود در مسیر اجرای اصلاحات موردنظر خود، گفت: «شماری از احزاب از اصلاحات پشتیبانی کردند، اما برخی نیز تلاش کردند در مسیر آن سنگ‌اندازی کنند.» عبادی در مقابل، به نقطه قوت طرح اجرای اصلاحات نیز اشاره کرد و گفت: «حمایت مردم و مرجعیت، قدرت و توان لازم را برای اجرای اصلاحات ایجاد کرده است.»
شهرهای عراق طی روزهای اخیر شاهد راهپیمایی مردم در حمایت ازاصلاحات بود. مرجعیت عراق هم رسماً از اصلاحات حمایت کرده است.
تاکنون در واکنش به تصمیم نخست‌وزیر، بسیاری از معاونت‌ها حذف شده‌اند. دیروز هم استاندار «الانبار» عراق، همه معاونان خود را برکنار کرد. کمیته شفاف‌سازی عراق هم اسامی چهره‌های متهم به فساد را منتشر کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، این اقدام با هدف جلوگیری از خروج آنها از کشور صورت گرفته است.