kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵

1200 تروریست تکفیری در قلمون تسلیم ارتش سوریه شدند

1200 تروریست تکفیری در غرب منطقه قلمون در حومه دمشق خود را تسلیم ارتش و نیروهای مسلح سوریه کردند.

منابع سوری اعلام کردند، صدها عنصر مسلح در شهرک «حفیر الفوقا» واقع در غرب منطقه قلمون سلاح‌های خود را به زمین گذاشتند و خود را تسلیم ارتش سوریه کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از دمشق، منابع سوری افزودند، با تسلیم شدن این گروه از تروریست‌ها شهرک «حفیر الفوقا» هم‌اکنون خالی از عناصر مسلح شده است و بسیاری از این افراد حتی به صفوف نیروهای داوطلب دفاع مردمی ملحق شده‌اند، از میان این 1200 نفر؛ 200 نفر وابسته به گروه مسلح «ارتش آزاد» هستند. طبق گزارش‌های رسیده این اقدام عناصر مسلح در منطقه قلمون، به شدت گروه‌های مسلح و تروریست‌های تکفیری مناطق اطراف را نگران کرده است.
تسلیم شدن این تعداد عناصر مسلح درحالی صورت می‌گیرد که برخی منابع سوری از هلاکت شمار دیگری از تروریست‌های داعشی و انهدام جنگ‌افزارهای آنها در حومه تدمر و ادامه عملیات علیه تروریست‌های جیش‌الفتح در حومه حماه و ادلب خبر داده‌اند.
جنگنده‌های ارتش سوریه در چندین نوبت مخفیگاه‌ها و تحرکات تروریست‌های گروه داعش در حومه تدمر را هدف قرار دادند و تعداد زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.
به گزارش تسنیم، نیروهای ارتش سوریه همچنین با همکاری نیروهای بسیج مردمی در ادامه عملیات خود در حومه «حماه» و «ادلب»، 33 تروریست وابسته به جیش الفتح را به هلاکت رساندند.
طی روزهای اخیر نیروهای ارتش با پشتیبانی نیروی هوایی، تلفات و خسارت‌های سنگینی به گروه تروریستی جیش الفتح وارد کردند.
عربستان فرصت را
از دست ندهد
روزنامه الاخبار چاپ لبنان اما در واکنش به اظهارات «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان که گفته بود «بشار اسد در آینده سوریه جایی ندارد» نوشت: «اگر الجبیر به اعمال فشار کلامی متوسل شده این راه بی‌نهایت احمقانه است و بهتر است او و اربابان سعودی‌اش بدانند که بشار اسد نماد مقاومت و ایستادگی است و همچنان باقی خواهد ماند.»
این روزنامه لبنانی افزود: «عربستان بداند که قادر نیست چهار ماه اوضاعی را که جمهوری سوریه چند سال است آن را تحمل کرده تحمل کند و دوام بیاورد، بنابراین بهتر است تا فرصت از دست نرفته راه آشتی و مصالحه با نظام بشار اسد را در پیش بگیرد.»
سایر رویدادها
* شخصیت‌های مذهبی دروزی و مسیحی استان سویدا در جنوب سوریه با هدف حفظ امنیت این استان توافقنامه‌ای را تحت عنوان پیمان شرف با سران سنی امضاء کردند.
* دولت سوریه با بازگشایی دفتر جنبش فتح در دمشق موافقت کرد و «سمیر رفاعی» را به عنوان نماینده جنبش فتح پذیرفت.
* پایگاه دیلی بیست اعلام کرد که در حملات اخیر جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش به استان ادلب هشت غیرنظامی از جمله پنج کودک کشته شدند.