kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
به دنبال خشک شدن زاینده‌رود

100 میلیون انواع بچه ماهی در زاینده‌رود تلف شدند

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از تلف شدن افزون بر یکصد میلیون انواع گونه‌های بچه ماهی در رودخانه زاینده‌رود خبر داد.
اصفهان- خبرنگار کیهان:

سعید یوسف‌پور افزود: بر اساس برآوردهای اولیه در پی خشک شدن رودخانه زاینده‌رود میلیون‌ها بچه ماهی در انواع شیر، زردپر و کپور تلف شدند.
وی اظهار کرد: کار نجات باقی‌مانده ماهی‌های گیرافتاده در مانداب‌ها نیز با همکاری شهرداری، مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد دوستدار محیط زیست کماکان ادامه دارد.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان افزود: با توجه به وضعیت مانداب‌ها که رو به خشکی کامل است و آمار بالای ماهیان گرفتار شده در این مانداب‌ها از دو دستگاه تانکر مجهز به اکسیژن برای انتقال این آبزیان به مکان‌های مناسب استفاده شده است.
بستر خشک رودخانه زاینده‌رود با وجود فعالیت‌های مردمی و دولتی همچنان شاهد به گل نشستن میلیون‌ها آبزی و انواع ماهیان است که حضور چشمگیر دوستداران محیط زیست برای نجات آبزیان باقی مانده در گودال‌ها و مانداب‌ها، چشمگیر است.
جریان آب در رودخانه زاینده‌رود بهمن سال گذشته پس از 18 ماه بی‌آبی و خشکی جاری شد و از آن زمان تاکنون با نوسانات زیادی مواجه بوده اما این بار به طور کامل خشک شده است.