kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹

کوتاه از شهرستان ها

تخریب اماکن غیرقانونی
الیگودرز - خبرنگار کیهان: در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در شهرستان الیگودرز فرماندار الیگودرز بر لزوم ارتباط مدیران با خبرنگاران تاکید کرد و گفت: اگر این ارتباط نظام‌مند باشد تاثیر بسزایی در برطرف کردن مشکلات دارد. ولی‌الله میرزایی با اشاره به تخریب گردشگری منطقه کمندان گفت: این اماکن غیرقانونی احداث شده و اثرات منفی بر سلامت مردم الیگودرز و ازنا داشت لذا با حکم قضایی این اماکن تخریب شدند.
پایان بافت پرده‌فرش
درچه - خبرنگار کیهان: طی مراسمی که با حضور مسئولان و مردم شهر درچه برگزار شد پرده‌فرش در ورودی ایوان طلای حرم امیرالمومنین علی(ع) از روی دارقالی بریده شد. این پرده فرش توسط بانوان درچه‌ای طی یکصد روز بافته شده و قرار است بزودی به عتبات عالیات ارسال شود. واقف این فرش گفت: پرده‌فرش بافته شده از ابریشم خالص و در 20 رنگ است و ابعاد آن 4 متر در یک متر و 20 سانتیمتر است.
تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام
زرین‌شهر - خبرنگار کیهان: شهردار فولادشهر گفت: اولویت کاری شهرداری اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است لذا باغ بانوان، پارک پرنیان، پارک جنگلی، پساب فاضلاب و پارک ترافیک از جمله طرح‌هایی هستند که باید به پایان برسد. عباس مرادی افزود: 40 درصد بودجه شهرداری فولادشهر به فضای سبز و خدمات شهری اختصاص یافته است. به گفته وی، شهرداری فولادشهر درصدد واگذاری گام به گام فضای شهری به بخش خصوصی است.
اعزام دانشجویان جهادگر به مناطق محروم
شهرکرد - خبرنگار کیهان: مسئول بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری از اعزام 6 گروه جهادی دانشجویی به مناطق محروم این استان خبر داد.
احمد راستینه در حاشیه اعزام دانشجویان جهادگر به مناطق محروم، گفت: 500 نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان، در قالب 6 گروه جهادی به منظور ارائه خدمات در حوزه آموزش، عمران، مشاوره و هنری به مناطق محروم اعزام شدند.
وی افزود: این گروه‌های جهادی در دهستان موگویی در شهرستان کوهرنگ، مشایخ و دورک در شهرستان کیار و میانکوه و منطقه عشایری اورگان در شهرستان اردل خدمت‌رسانی می‌کنند.
راستینه ارائه خدماتی همچون واکسیناسیون و غربال‌گری 8 هزار راس دام، دندانپزشکی، چشم‌پزشکی، مشاوره و بهداشت محیط را از دیگر اقدامات این گروه‌ها عنوان کرد. وی اضافه کرد: تا پایان تابستان سال جاری یکهزار و 700 دانشجو در قالب 22 گروه جهادی به مناطق محروم در استان چهارمحال و بختیاری اعزام می‌شوند.
تقدیر از 2 خبرنگار کیهان در اهواز
اهواز - خبرنگار کیهان: در آئین گرامیداشت روز خبرنگار که در اهواز برگزار شد بر اساس رای هیئت داوران دو تن از خبرنگاران کیهان در اهواز به عنوان خبرنگاران برتر شناخته شدند. بر همین اساس «فاطمه زورمند» به عنوان برگزیده بخش مدافعان حرم به خاطر گزارش «شهید کجباف»،منتطر نباشید پیکرم باز نمی‌گردد» و «فائزه دوس علی‌وند» حائز رتبه سوم برای خبر «خوزستان امسال تنها دو روز هوای پاک داشت» شدند.
همچنین در دیداری که اعضای بسیج رسانه استان خوزستان با امام جمعه موقت اهواز و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری داشتند آیت‌الله دکتر سیدمحسن حیدری گفت: شجاعت، صداقت و تقوا از ویژگی‌های یک خبرنگار است لذا خبرنگاری که شجاع نباشد، نمی‌تواند با اصحاب قدرت در بیفتد و خبرنگاری که تقوا داشته باشد در برابر صدای سکه‌ها، صدایش خاموش نمی‌شود.