kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴

تخریب 1000 مدرسه در یمن از سوی جنگنده‌های آل سعود

وزارت آموزش و پرورش یمن اعلام کرد، جنگنده های سعودی از زمان شروع حمله به این کشور بیش از 995 مدرسه را در استان‌های مختلف یمن، ویران کرده‌اند.



به گزارش ایرنا، مرکز اسکان پناهجویان در صنعا روز سه‌شنبه برنامه تربیتی و حمایت روحی از کودکان آواره در مدارس این شهر را به همراه بازپروری و بازسازی 93 مدرسه تخریب شده زیر نظر یونیسف آغاز کرد. «محمد عبدالله الفضلی» مدیر کل دفتر آموزش و پرورش صنعا پایتخت یمن در مراسم روز سه‌شنبه هدف از برنامه یونیسف را «جبران خسارت‌های وارد شده به دانش‌آموزان آواره یمن از جمله وقفه در آموزش آنها در مدت آوارگی» اعلام کرد. سعودی‌ها نزدیک به 1000 مدرسه را در یمن تخریب کرده‌اند.
عربستان از ششم فروردین ماه سال جاری حملات گسترده‌ای علیه یمن که فقیرترین کشور عربی منطقه است به اجرا گذاشت تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین کرده‌اند، جلوگیری کند. سعودی‌ها در این هدف خود موفق نشدند و خسارات زیادی به مردم یمن وارد کرده‌اند. 20 میلیون شهروند یمنی از جمعیت 25 میلیونی این کشور اکنون در معرض یک فاجعه انسانی قرار دارند و علاوه بر 1000 مدرسه‌ای که تخریب شده، بیش از ۲۰۰ مسجد و 200 مرکز درمانی نیز در اثر بمباران سعودی‌ها نابود شده‌اند.