kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷

دویچه‌ وله: نژاد‌پرستی در دی‌.ان‌.‌ای آمریکایی‌‌هاست

شبکه خبری« دویچه وله» آلمان، در گزارشی به مناسبت سالگرد کشته شدن «مایکل براون» نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی نوشت که نژادپرستی در این کشور ریشه عمیقی دارد.


به گزارش فارس« دویچه وله» در گزارش خود نوشت: با گذشت یک سال از واقعه قتل مایکل براون و ناآرامی‌ها در فرگوسن که از آن به عنوان «کابوسی از نژادپرستی برای آمریکا یاد می‌شود»، موضوع نژادپرستی بار دیگر در معرض توجه قرار گرفته است.
دویچه‌وله می‌افزاید: پیش از این هم نوجوانان سیاه‌پوست هدف گلوله پلیس قرار می‌گرفتند و مسئله نژادپرستی هم از دیرباز یکی از زخم‌های کهنه آمریکا بود اما تصاویری که از درگیری‌ها میان مردم و نیروهای پلیس منتشر شد نشان داد که خشم بسیاری از مردم برانگیخته شده است. اکنون واژه خشونت ناگهان به تهدیدی تبدیل شده است به طوری که آمریکایی‌هایی که «پیش از این هم درگیری و زد و خورد میان پلیس و جوانان سیاه را می‌دیدند، دیگر به پلیس اعتماد ندارند.»
این گزارش افزود؛ «مسائل مربوط به نژادپرستی از زمان وقوع حادثه فرگوسن تاکنون با خشونت پلیس پیوند خورده و در کلیولند، چارلستون و بالتیمور قربانیان دیگری گرفته است. اکنون در نیمی از 50 ایالت آمریکا برنامه نصب دوربین بر روی لباس نیروهای پلیس در دستور کار قرار گرفته است.»
 دویچه‌وله در پایان نتیجه گرفت که «مشکلات ناشی از نژادپرستی از آغاز ایجاد ایالات متحده آمریکا با این کشور همراه بوده است و می‌توان گفت در « دی ان‌ای »آمریکا ریشه دارد. برای اینکه مسائل مربوط به این موضوع حل شود باید یک بار صادقانه با آنها برخورد شود. حل این مشکل، بزرگترین وظیفه رئیس‌جمهور آینده آمریکا خواهد بود.»