kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۹۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸

انفجار 2 بمب در کابل جان ۵۰ نفر را گرفت/ سیاف: طالبان را بیگانگان فرماندهی می‌کنند

تروریست‌های طالبان با انفجار دو بمب در پایتخت افغانستان، ۵۰ نفر را کشته، بیش از 27 تن دیگر را زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک عامل انتحاری طالبان با انفجار بمب همراه خود میان افراد مراجعه‌کننده به آکادمی پلیس کابل، دستکم 40 نفر را کشت و 27تن دیگر را زخمی کرد. قربانیان و زخمی‌های این حادثه کسانی بودند که پس از دو هفته از مرخصی بازگشته بودند.
طالبان مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت. اما پیش از این، رهبر طالبان نیروهای دولتی و خارجی را به حملات بیشتر تهدید کرده بود.
علاوه بر انفجار فوق، شب شنبه کابل شاهد انفجار بمب و درگیری در نزدیکی فرودگاه نیز بوده است. شمار تلفات این درگیری نیز پنج تن گزارش شد. یک نفر از کشته‌شدگان این حادثه، نظامی ناتو گزارش شد. منابع رسمی شمار کل کشته شده‌های شب شنبه به بعد را ۵۰ نفر اعلام کردند.
بامداد روز جمعه نیز انفجار کامیون مملو از مواد منفجره در منطقه «شاه شهید» کابل، 20 کشته و حدود 400 مجروح برجای گذاشته بود.
از شهرستان «صیاد» استان سرپل نیز خبر رسید، درگیری میان نیروهای افغان و عناصر طالبان، مرگ 30 تروریست طالبان و جراحت 18 نفر از آنها را به دنبال داشت.
در این عملیات چهار نیروی دولتی نیز کشته و هشت نفر از آنها زخمی شدند.
درگیری مشابه در استان «ننگرهار» هم جان 14 عضو طالبان را گرفت و پنج نفر از آنها را زخمی کرد. دو سرباز افغان هم در این درگیری کشته شدند.
خبر دیگر از افغانستان اینکه، «عبدالرسول» (سیاف) از چهره‌های شاخص افغانستان گفت، طالبان توسط بیگانگان فرماندهی می‌شود. وی گفت، پس از مرگ «ملاعمر» رهبر طالبان، در فعالیت این گروه خللی وارد نشد و این نشان می‌دهد که طالبان را نه ملاعمر، بلکه خارجی‌ها فرماندهی می‌کرده‌اند.