kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
وزیر خارجه ایتالیا در تهران انجام داد

دعوت رسمی از روحانی برای سفر به ایتالیا

ر‌ئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: بعد از توافق هسته‌ای بار سنگینی بر دوش ایران قرار دارد و ما می‌خواهیم از همه توان خود برای استقرار صلح و ثبات در منطقه بهره بگیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی  روز گذشته و در دیدار با «پائولوجنتیلونی» و «فدریکا گوئیدی» وزرای خارجه و توسعه اقتصادی ایتالیا با اشاره به جایگاه و سابقه روابط تاریخی دو کشور ایران و ایتالیا گفت: هیچ مانعی در مسیر توسعه همکاری‌های تهران و رم وجود ندارد و دو کشور می‌توانند در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و توریستی فصل نوینی از روابط مشترک را آغاز کنند.
وی افزود: امروز زمینه‌های فراوانی برای جذب سرمایه‌های خارجی در کشور بویژه در عرصه‌‌های انرژی، بانک، بیمه، صنایع، حمل و نقل و بهداشت و سلامت وجود دارد و با توجه به بسترهای لازم بویژه نیروی جوان تحصیلکرده و کارآمد، می‌توانیم از فضای پس از توافق به نفع طرفین و اتحادیه اروپا بهره‌برداری کنیم.
رئیس‌جمهور ادامه داد: بعد از توافق هسته‌ای بار سنگینی که بر دوش ایران قرار دارد و ما می‌خواهیم از همه توان خود برای استقرار صلح و ثبات در منطقه بهره بگیریم و برای دستیابی به این مهم ضرورت دارد با همکاری جمعی تروریسم ریشه‌کن شود. چرا که نفع سیاسی و اقتصادی کشورها از یکسو و ایجاد آرامش روحی و روانی برای ملت‌ها در گرو این عزم همگانی است.
روحانی همچنین با تشکر از پیام دعوت رسمی نخست وزیر ایتالیا برای سفر به آن کشور، ابراز امیدواری کرد در فرصتی مناسب از کشور ایتالیا که دارای تمدن و فرهنگی باستانی است،‌ دیدار کند.
«پائولوجنتیلونی» وزیر خارجه ایتالیا در ابتدای این دیدار با تقدیم دعوتنامه رسمی نخست‌وزیر کشورش به رئیس‌‌جمهوری ایران برای دیدار از رم، اظهار امیدواری کرد با توجه به رقابت بسیار میان کشورهای مختلف برای میزبانی از دکتر روحانی این دیدار در نزدیک‌ترین زمان ممکن انجام شود.                                                          
دیدار وزرای خارجه ایران و ایتالیا
در ادامه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان و پائولو جنتیلونی، همتای ایتالیایی‌اش با یکدیگر دیدار کردند.
هیئت عالی رتبه‌ای از ایتالیا به ریاست «پائولو جنتیلونی» وزیر امور خارجه و خانم «فدریکا گوئیدی» وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا و با همراهی جمعی از مدیران ارشد از صاحبان صنایع و مهمترین موسسات و شرکت‌های اقتصادی دولتی و خصوصی این کشور از تاریخ ۱۳ لغایت ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۴ به تهران سفر نموده تا با مقامات عالی رتبه کشورمان دیدار کنند .
به گزارش فارس، همچنین «ایوتسا داچیچ»  وزیر امور خارجه صربستان  که به جمهوری اسلامی ایران سفر  کرده است با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد. طرفین در این دیدار پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر نمودند.