kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۸۱۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴

خسارات یک میلیارد یورویی کشاورزان ایتالیا از مشارکت رم در تحریم روسیه

یک مقام ارشد ایتالیا میزان خسارت تولیدات کشاورزی ناشی از تحریم صادرات مواد غذایی به روسیه را بیش از یک میلیارد یورو تخمین زد.

از یک سال گذشته که اتحادیه اروپا کشور روسیه را به بهانه حوادث اوکراین تحریم کرده اخبار و گزارش‌های زیادی از خسارت میلیاردی کشاورزان، دامداران و شرکت‌های اروپایی طرف قرارداد  با روسیه منتشر شده است
 حال از ایتالیا خبر می‌رسد، که کشاورزان ایتالیایی بیش از یک میلیارد دلار از بابت مشارکت در تحریم روسیه خسارت دیده‌اند. رئیس کنفدراسیون تولیدکنندگان محصولات کشاورزی ایتالیا با اعلام خبر فوق  گفت: «تحریم صادرات مواد غذایی به روسیه بیش از یک میلیارد و 200 میلیون یورو به کشاورزان این کشور خسارات وارده کرده است.»
« اسکاناوینو» تصریح کرد:«با توجه به درخواست تولیدکنندگان محصولات کشاورزی ایتالیا مبنی بر تقویت مناسبات و روابط کشورشان با روسیه اروپا ناگزیر است جهت لغو یا تعدیل تحریم های روسیه اقدامات اساسی اتخاذ کند.»
از روسیه نیز خبر می‌رسد که نخست‌وزیر این کشور دستور آماده کردن اقدامات تلافی‌جویانه علیه چند کشور اروپایی خارج از اتحادیه اروپا را که به تحریم‌های این بلوک علیه مسکو پیوسته‌اند، صادر کرده است.
به گزارش ایسنا دمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه دستور بررسی برنامه‌های تلافی‌جویانه علیه کشورهایی همچون ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ، مونته‌نگرو، آلبانی، مولداوی و اوکراین را که اخیراً به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو پیوسته‌اند، صادر کرده است. روسیه روز سه‌شنبه نیز کنترل بر واردات گل از هلند، یکی از اعضای اتحادیه اروپا را شدیدتر کرد.
مسکو یک سال پیش با ممنوع کردن واردات بسیاری از محصولات کشاورزی غربی به روسیه، تحریم‌های ضد روسی اروپا و آمریکا را تلافی کرد. اما ماه گذشته میلادی به دنبال تصمیم اتحادیه اروپا برای تمدید تحریم‌هایش علیه روسیه تا ژانویه سال آتی میلادی، کرملین نیز تحریم‌های خود را تمدید و تشدید کرد. پوتین حتی چند روز پیش دستور داد محصولات کشاورزی کشورهای اروپایی که در تحریم آمریکا علیه مسکو مشارکت دارند، نابود کند.