kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲

ارتش سوریه شهر استراتژیک جسرالشغور را از تروریست‌ها پس گرفت

ارتش سوریه پس از ماه‌ها تلاش سرانجام موفق شد شهر استراتژیک «جسرالشغور» را به طور کامل از تروریست‌ها باز پس بگیرد.


نیروهای ارتش سوریه موفق شدند روز گذشته مجددا موقعیت خود را در منطقه راهبردی جسر‌الشغور تثبیت کنند و با پیشروی در محور شرقی آن منطقه را به طور کامل به تصرف خود درآورند.
‌آنطور که شبکه خبری المنار نوشته، ارتش سوریه پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های جبهه النصره در حومه شهر استراتژیک جسر‌الشغور و به هلاکت رساندن تعداد زیادی از تروریست‌ها موفق شد وارد شهر شود و کنترل مناطق مختلف این شهر را به دست بگیرد.
طبق گزارش‌های منتشر شده تروریست‌ها در این شهر متحمل خسارات و تلفات سنگینی شدند و تعداد زیادی از آنها نیز سلاح و تجهیزات خود را جا گذاشتند و از آتش سهمگین ارتش سوریه گریختند.
جسرالشغور
«جسرالشغور» مسیر ارتباطی و شاهراه ورود به حومه ادلب است و به همین دلیل اهمیت ویژه‌ای از نظر ارتباطی میان ادلب و حلب دارد. بیش از 150 هزار نفر در این شهر زندگی می‌کنند و این شهر چهار ماه پیش به تصرف تروریست‌های النصره  درآمد.
تروریست‌های تکفیری النصره برای اشغال این شهر از حمایت لجستیکی و تسلیحاتی ترکیه برخوردار بودند و یکی از عوامل اصلی سقوط این شهر استراتژیک کمک‌های ترکیه بود.
همچنین عملیات ارتش سوریه در حومه ادلب منجر به هلاکت تعدادی از تروریست‌ها و پیشروی ارتش در این منطقه شده است.
ارتش سوریه موفق شد شهرک «فورو» در حومه منطقه «السرمانیه» را از سیطره ائتلاف تروریستی «جیش‌الفتح» به رهبری «جبهه‌النصره» خارج کند و کنترل آن را در دست گیرد.یگان‌های ارتش سوریه از چند روز پیش به عملیات نظامی خود در مناطق مختلف حومه ادلب ادامه می‌دهند.
ادلب در حال حاضر در اشغال تروریست‌ها قرار دارد و عملیات گسترده ارتش برای بازپس گیری این شهر استراتژیک همچنان ادامه دارد.
پیروزی‌های پی‌در‌پی ارتش سوریه طی روزهای گذشته بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌‌های منطقه‌ای داشته است به نحوی که روزنامه سعودی الحیات نیز اذعان کرد که سوریه همچنان پایدار و مقاوم است و مخالفان نباید از پیروزی حرف بزنند.
بازگشت آفریقای جنوبی
از سوی دیگر بسیاری از کشورها برای ازسرگیری روابط با سوریه اعلام آمادگی کرده و خواستار برقراری روابط دیپلماتیک شده‌اند. امارات، مصر، تونس از جمله این کشورها هستند.
اخیرا نیز آفریقای جنوبی خواستار ازسرگیری روابط با دولت بشار اسد شد.
انتقاد روسیه از آمریکا
سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از تصمیم آمریکا برای حمله واحدهای هوایی این کشور به مواضع نیروهای سوریه انتقاد کرد.
«دیمیتری پسکوف» اظهار داشت، این اقدام آمریکا ممکن است وضعیت پیچیده سوریه را متشنج‌تر کند و منجر به بی‌ثباتی بیشتر این کشور شود. وی یادآور شد مسکو بارها هشدار داده است که کمک‌‌های مالی و تجهیزاتی به مخالفان سوری منجر به تشدید تنش‌ها در سوریه می‌شود.
سایر رویدادها
* دولت آمریکا در ادامه سیاست‌‌های خصمانه خود علیه سوریه تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور اعمال کرد.
* گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که بر اثر حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا صدها غیرنظامی کشته شده‌اند.
* وزیر اطلاع‌رسانی سوریه گفت، داعش و النصره شاخه‌های قطر هستند و دوحه حامی آنها است.