kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۵۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵

اوباما به بهانه مقابله با تروریسم فرمان حمله به ارتش سوریه را صادر کرد!

روزنامه «وال استریت ژورنال» طی گزارشی اعلام کرد، رئیس‌جمهور آمریکا به نیروی هوایی این کشور اجازه داده از «مخالفان مسلح» (بخوانید تکفیری‌ها) مورد حمایت واشنگتن در برابر حملات داعش و ارتش سوریه! حمایت کند.


این روزنامه آمریکایی نوشت: اوباما فرمان حمله نیروی هوایی آمریکا به همه گروه‌های مسلح حتی ارتش سوریه با هدف حمایت از مخالفانی که مورد حمایت واشنگتن هستند را صادر کرد.
این در حالی است که تمام این گروه‌های تکفیری مورد حمایت غرب و مرتجعین عرب هستند.
به گزارش فارس به نقل از وال استریت ژورنال، هرچند که این دستور به پنتاگون اجازه می‌دهد که وارد رویارویی مستقیم با ارتش سوریه شود اما مقامات نظامی آمریکا احتمال رویارویی مستقیم را دست کم در آینده نزدیک اندک توصیف کرده‌اند. سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید از اظهارنظر در مورد خصوصیات محورهای جدید خودداری کرده اما گفته است «دولت آمریکا به صراحت روشن کرده است که برای اطمینان از موفقیت نیروهای مخالف مورد حمایت آمریکا گام‌های لازم برداشته خواهد شد.»
این خبر یک هفته پس از آن منتشر می‌شود که دولت ترکیه از توافق با آمریکا برای ایجاد «منطقه عاری از داعش» در سوریه خبر داد آنکارا هم پیشتر اعلام کرده بود که برای ایجاد این مناطق و حفاظت از نیروهای خود آماده انجام عملیات در خاک سوریه در حمایت از این گروه‌ها است.
به اعتقاد تحلیلگران شکست تکفیری‌ها در انجام ماموریت محوله به آنها از سوی غرب باعث شده آمریکایی‌ها خود وارد میدان شوند.
هدف آمریکا و ترکیه از نام بردن گروه بدنام داعش نیز اصطلاحا برای «رد گم‌کنی» است.
محاصره تروریست‌ها
 در زبدانی
اما با وجود این، عناصر مسلح تروریست در داخل شهر زبدانی در محاصره نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت اسلامی قرار گرفته‌اند و همه خطوط امداد آنها قطع شده است.
نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت بار دیگر در درگیری با تروریست‌ها شمار زیادی از عناصر گروه‌های تروریستی را به هلاکت رسانده یا زخمی کردند.
این در حالی است که تروریست‌های تکفیری نیز برای باز‌پس‌گیری مناطق از دست رفته تلاش زیادی می‌کنند. در همین رابطه عناصر تکفیری جبهه النصره و احرارالشام تلاش زیادی برای تصرف شهرک‌های شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» به عمل آوردند و با ارتش سوریه درگیر شدند اما به لطف مقاومت مردمی و حمایت‌های ارتش سوریه موفق نشدند.
هراس از واکنش حزب‌الله
شبکه 10 رژیم صهیونیستی اما اعلام کرده که حزب‌الله لبنان به حملات هفته گذشته (چهارشنبه) جنگنده‌های اسرائيلی به قنیطره سوریه واکنش نشان خواهد داد.
به گزارش تسنیم، منابع امنیتی و نظامی بلندپایه رژیم صهیونیستی اعلام کردند که برآوردهای اطلاعاتی در کابینه اسرائیل نشان می‌دهد حزب‌الله لبنان به عملیات جنگنده‌های اسرائیلی واکنش نشان خواهد داد.
به گفته این منابع، نیروهای ارتش اسرائیل برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی از سوی حزب‌الله در مرزهای شمالی به حالت آماده‌باش در‌آمده‌اند.
این عملیات بعد از ظهر روز چهارشنبه گذشته روی داد که طی آن تعدادی از فعالان جبهه ملی آزادی فلسطین و تعدادی از فعالان حزب‌الله مورد حمله پهپادهای اسرائیلی قرار گرفته و شهید شدند.
حزب‌الله پیش از این حملات صهیونیست‌ها به نیروهای مقاومت در سوریه را قاطعانه پاسخ داده‌ است.
سایر رویدادها
* معاون وزیر خارجه سوریه گفت مبارزه با تروریسم سرآغاز راه‌حل بحران سوریه است.
* وزرای خارجه آمریکا، روسیه و عربستان دیروز در نشستی سه جانبه در قطر تحولات خاورمیانه را مورد بررسی قرار دادند.
* دو گروه تروریستی داعشی و جبهه النصره از ارتش سوریه خواستند اجازه خروج و عقب‌نشینی آنها از مناطقی در جنوب دمشق را بدهد.