kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
با کسب 2 مدال طلا،یک نقره و یک برنز

تیم دانش آموزی المپیاد کامپیوتر ایران ششم جهان شد

تیم دانش‌آموزان المپیاد کامپیوتر ایران با تصاحب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز در جایگاه ششم المپیاد بین‌المللی کامپیوتر در قزاقستان قرار گرفت.

در این رقابت‌ها، علی حقانی و علی بهجتی مدال طلا، امیرکیوان محتشمی مدال نقره و پیمان جبارزاده مدال برنز را کسب کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در بیست و هفتمین دوره المپیاد بین‌المللی کامپیوتر، 320دانش آموز از 82 کشورحضور داشتندکه کره جنوبی، چین، روسیه، آمریکا و ژاپن به ترتیب در جایگاه اول تا پنجم قرار گرفتند.
همچنین تیم المپیاد دانش آموزی ایران که درهفتمین دوره مسابقات آی ام سی از مسابقات جهانی ریاضی در کشور چین شرکت کرده بود بامداد یکشنبه به کشور بازگشت.
دانش آموزان ایرانی توانستند در مسابقات انفرادی 2 مدال نقره و 4 برنز و در تیمی با 3 تیم از 8 تیم حائز رتبه شوند و 21 نفر از 32 نفر دیپلم افتخار کسب کنند.
به گفته رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران، در این المپیاد شرکت کنندگانی از ژاپن ،اندونزی، مالزی ،سنگاپور، هلند و چند کشور اروپایی و آمریکایی حضور داشتند.
مهدلو با بیان اینکه امسال سطح کیفی مسابقات بسیار بالا بود گفت: چین با حدود 85 نفر شرکت کنننده میزبان  بود که در این رقابت باتوجه به تعداد شرکت کننده‌ها و سطح مسابقات، بچه‌های ما  توانستند امتیازهای خوبی را بگیرند.
وی افزود: این سطح از مسابقات بیشتر جنبه آمادگی برای  شرکت در مسابقات المپیاد جهانی ریاضی را داشت.