kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۴۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱

تظاهرات گسترده در آلمان علیه نبود آزادی مطبوعاتی

هزاران آلمانی در برلین در اعتراض به محدودیت‌های تازه‌ای که دولت این کشور علیه آزادی مطبوعات و رسانه‌ها اعمال کرده است تظاهرات کردند و خواستار احترام دولت به آزادی مطبوعات شدند.

این تظاهرات پس از آن برگزار شد که دولت آلمان یک رسانه این کشور را در پی افشاگری علیه دولت به «خیانت» متهم کرد.
بر اساس گزارش‌ها  خبرنگاران پایگاه اینترنتی «نتزپلیتیک» اسنادی را فاش کرده‌اند مبنی بر اینکه سازمان اطلاعات داخلی آلمان تصمیم دارد شبکه‌های اینترنتی را مورد نظارت شدیدتری قرار دهد.دادستانی کل فدرال آلمان نیز تحقیقات علیه این پایگاه اینترنتی را به اتهام خیانت  و «افشای اسناد محرمانه دولتی» آغاز کرده است که البته به دلیل اعتراضاتی که از محافل مختلف صورت گرفته است فعلا این تحقیقات را به حال تعلیق درآورده است.
تحقیقات دادستانی کل فدرال آلمان از پایگاه اینترنتی «نتز پلیتیک» با انتقادات تند و شدیدی از طرف رسانه‌ها و عرصه سیاسی این کشور مواجه شد. «نتز پلیتیک» این تحقیقات را به عنوان «حمله به آزادی مطبوعات» ارزیابی کرده است. معترضان می‌گویند دولت نباید وقتی خبرهایی علیه خودش منتشر می‌شود، با رسانه مربوطه برخورد کند و معنی آزادی بیان این نیست.
پایگاه اینترنتی «نتز پلیتیک» در انتشار افشاگری‌های « ادوارد اسنودن » نیز همواره پیش قدم بوده است.
 طی ماه‌های گذشته انتشار اسناد همکاری سازمان اطلاعاتی آلمان و آمریکا در جاسوسی از مقامات اروپایی رسوایی بزرگی را ایجاد کرد.