kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲

کوتاه از شهرستان ها

اختصاص اعتبار برای مشکلات زیست‌محیطی
قم- خبرنگار کیهان: شهردار قم از هزینه‌کرد 50 میلیارد تومانی برای برطرف ساختن مشکلات زیست محیطی در این شهر خبر داد.
سیدمرتضی سقائیان گفت: با توجه به ورودی‌های متعدد شهر قم و مسیر رودخانه‌های فصلی اگر چنانچه مدیریت لازم در این زمینه صورت نگیرد در آینده شاهد هجوم ریزگردها به قم خواهیم بود.
وی تصریح کرد: در سفر رهبری به قم 50 میلیارد تومان به شهرداری اختصاص یافت که این مبلغ را در ارتباط با احداث بوستان‌ها و برطرف کردن مشکلات زیست‌محیطی هزینه خواهیم کرد.
97 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد
اهواز- خبرنگار کیهان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با ابراز تاسف از اینکه 5 درصد از خانواده‌های استان تحت پوشش این نهاد هستند گفت: 97 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند که 93 هزار خانوار آن مستمری‌بگیرند.
هوشنگ خباز گفت:‌ خوزستان پس از خراسان، تهران، فارس و سیستان و بلوچستان رتبه چهارم در حمایت از خانواده‌های مددجو را دارد.
خباز افراد تحت حمایت کمیته امداد استان را 231 هزار نفر عنوان کرد و گفت: 74 درصد نیازمندان شناسایی شده، تحت پوشش هستند و 26 درصد دیگر توسط سایر سازمان‌ها حمایت می‌شوند.
بهره‌برداری از مراکز آموزشی
طبس- خبرنگار کیهان: رئیس مرکز فنی حرفه‌ای طبس گفت: ساختمان مرکز فنی حرفه‌ای شهر دیهوک طبس با پیشرفت 90 درصدی در حال احداث است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد. کامرانی فرد افزود: به منظور اجرای این پروژه تاکنون 6 میلیارد ریال هزینه شده که برای تکمیل آن نیز به یک میلیارد و 100 میلیون ریال دیگر نیاز است.
سرمایه‌گذاری ترکیه در متروی تبریز
تبریز- خبرنگار کیهان: اجرای خط سوم مترو تبریز توسط ترکیه با 27 هزار میلیارد ریال، تایید شد.
در تفاهمنامه‌ این همکاری، سهم شهرداری تبریز 15 درصد و سهم ترکیه 85 درصد است. به منظور احداث خط سوم مترو تبریز به طول 15 کیلومتر 27 هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
مختومه شدن 29 هزار پرونده قضایی
اراک- خبرنگار کیهان: رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: 60 درصد حجم پرونده‌های قضایی این استان مربوط به اراک است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم عبداللهی اضافه کرد: از 68 هزار پرونده ورودی استان مرکزی، 32 هزار پرونده قضایی متعلق به اراک است که از این رقم تاکنون 29 هزار و 183 پرونده مختومه شده است.
اختصاص گازوئیل با استاندارد یورو 4
قزوین- خبرنگار کیهان: شهردار قزوین گفت: با موافقت وزیر نفت کشور سهمیه گازوئیل با 95 درصد تعدیل قیمت با استاندارد یورو4 به سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین اختصاص یافت.
مسعود نصرتی با اشاره به طرح پایش سهمیه‌بندی نفت و گاز «گازوئیل» اتوبوس‌ها در کشور اظهار داشت: از 5 سال پیش شهرداری قزوین در راستای ایجاد هوای پاک و آسمان آبی برای همگان با اتخاذ تدابیر ویژه با نصب ‌GPS و کنترل سوخت اتوبوس‌های شرکت واحد موفق شد سوخت هر اتوبوس را از 300 به 100 لیتر در روز کاهش دهد و این مازاد سهمیه گازوئیل را به شرکت نفت برگرداند.
وی گفت: شرکت نفت برای تشویق شهرداری قزوین ماهانه 540هزار لیتر گازوئیل با 50 پی‌پی‌ام آلایندگی و با استاندارد یورو4 در اختیار سازمان اتوبوسرانی قزوین قرار می‌دهد که هزینه این سوخت لیتری 10 هزار تومان است اما با این سازمان لیتری 250تومان محاسبه می‌شود.
اعزام تیم ملی المپیاد مهارت ایران به برزیل
اصفهان- خبرنگار کیهان: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان از اعزام تیم 17 نفره فنی و حرفه‌ای کشور به المپیاد ملی مهارت در برزیل خبر داد و گفت: برای نخستین بار در کشور 3 شرکت‌کننده اصفهانی در رشته مدیریت آب و فاضلاب در این المپیاد حضور دارند.
ابوطالب جلالی افزود: تلاش ما برای اعزام نفرات به المپیاد ملی مهارت در رشته‌هایی بوده که بتواند سهمیه بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت آب و فاضلاب، رباتیک، مدیریت تأسیسات الکتریکی، جوشکاری و مهندسی طراحی مکانیک از رشته‌های المپیاد ملی مهارت برزیل است.
تلفات در حیات وحش هفتاد قله
اراک- خبرنگار کیهان: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از افزایش تلفات حیات وحش منطقه هفتاد قله بر اثر طاعون نشخوارکنندگان خبر داد.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: شمار تلفات ناشی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه حفاظت‌شده هفتاد قله اراک از 311 رأس به مرز 350 رأس رسیده است.
به گفته وی، کل، بز، قوچ و میش از جمله نشخوارکنندگانی هستند که به طاعون مبتلا شده‌اند.