kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹

مسئول انفجار تروریستی مقابل سفارت ایران در لبنان دستگیر شد

نیروهای امنیتی لبنان پس از عملیات رصد یک ماهه موفق شدند مسئول انفجار تروریستی مقابل سفارت ایران در لبنان را دستگیر کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «خالد. ع» معروف به «خالد رحومه» یکی از سرکردگان گروهک تروریستی «عبدالله عزام» که مسئولیت انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت را بر عهده گرفته بود، در دام ارتش لبنان افتاد.
فرماندهی ارتش لبنان روز جمعه با صدور بیانیه‌ای از دستگیری این تروریست «بعد از رصد یک ماهه» خبر داد و تاکید کرد که «نیروهای امنیتی وی را در در منطقه‌ «الاوزاعی» دستگیر کردند. براساس این گزارش، متهم پس از اتمام روند بازجویی توسط شعبه اطلاعات ارتش، برای محاکمه و مجازات به دادگاه نظامی معرفی شد.»
«خالد رحومه»، یکی از مهمترین سرکردگان گروهک تروریستی «عبدالله عزام» به شمار می‌رود. این تروریست به اقدام علیه مراکز ارتش لبنان در منطقه مرزی عرسال، عضویت در گروهک تروریستی جبهه النصره و برنامه‌ ریزی برای حمله به زندان رومیه و به گروگان گرفتن نظامیان لبنانی به منظور مبادله با تروریست‌های زندانی نیز متهم است.
این تروریست در جریان بازجویی به طرح ریزی برای گروگان گیری و تلاش برای جعل گذرنامه برای خروج از خاک لبنان اعتراف کرد. گروهک تروریستی عبدالله عزام مسئولیت انفجار آبان 92 در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را بر عهده گرفت. این انفجار25 شهید و 170 زخمی بر جای گذاشت. رایزن فرهنگی ایران به همراه 6 تن از محافظان سفارت، در بین شهدای این حمله تروریستی بودند.