kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳

پشتیبانی هوایی اسرائیل از تروریست‌های تکفیری در قنیطره

پهپادهای اسرائیلی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای مقاومت سوریه، حومه قنیطره را بمباران کردند که به شهادت سه تن از اعضای کمیته‌های مردمی سوریه منجر شد.


شبکه خبری المیادین گزارش داد که پهپادهای اسرائیلی با حمایت هوایی از تروریست‌های تکفیری مناطقی از قنیطره را هدف حملات خود قرار دادند که بر اثر این حملات خودروی حامل اعضای کمیته‌های مردمی سوریه منهدم شد و سه تن از نیروهای مردمی به شهادت رسیدند.
تروریست‌های تکفیری به ویژه اعضای جبهه النصره که از پشتیبانی و حمایت رژیم صهیونیستی برخوردارند به دلیل شکست‌های پی‌در‌پی در میادین نبرد با ارتش سوریه دست به دامان رژیم صهیونیستی شده‌اند و از حمایت لجستیکی و نظامی آنان برخوردارند. پیوند تروریست‌ها در سوریه با رژیم صهیونیستی مدتهاست که مطرح می‌باشد.
از سوی دیگر خبر می‌رسد، تروریست‌های تکفیری همچنان به گلوله‌باران دو شهرک شیعه‌نشین «نبل» و «زهرا» که بیش از دو سال است در محاصره قرار دارند، ادامه می‌دهد.
براساس این گزارش این بار حملات تکفیری‌ها با سلیندرهای گاز صورت گرفته که در پی آن برخی از اهالی این دو شهرک مجروح شدند.
دیدار اسد
 با فرستاده عبادی
بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با «فالح فیاض»، مشاور حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار دو طرف تاکید کردند که «مردم سوریه و عراق وارد یک جنگ یکسان علیه تروریسم شده‌اند و تصمیم دارند تا زمان پاکسازی کامل کشورهای خود از تروریست‌ها به جنگ ادامه دهند.»
طرفین همچنین اعلام کردند «مقابله با تروریسم نیازمند تلاش همگانی مبتنی بر همکاری سازنده و احترام به حاکمیت کشورها است.»
تلفات سنگین داعش
 در تدمر
منابع سوری اما از حملات گسترده نیروهای ارتش به مخفیگاه‌های داعش در «تدمر» و هلاکت شمار دیگری از تروریست‌ها در حومه «قنیطره» واقع در جنوب سوریه خبر می‌دهند.
به گزارش تسنیم به نقل از سانا، جنگنده‌های ارتش در حملات متعدد به کانون‌های گروه داعش در حومه شمال غربی شهر تدمر، شمار زیادی از تروریست‌های این گروه افراطی را به هلاکت رساندند و سلاح‌ها و جنگ‌افزارهایشان را منهدم کردند.
در  حومه شرقی «تدمر» هم ستونی از خودروها و انواع جنگ‌افزارهای گروه تروریستی داعش در حملات هوایی ارتش سوریه در جاده تدمر به «السخنه» منهدم شد.
در حومه «قنیطره» نیز عملیات نیروهای ارتش علیه تروریست‌های جبهه النصره منجر به انهدام مقرهای تروریست‌ها و هلاکت تعداد زیادی گروه تروریستی تکفیری «النصره» به رغم اینکه از حمایت‌های لجستیکی و اطلاعاتی رژیم اشغالگر اسرائیل بهره‌مند هستند لیکن در درگیری شدید با نیروهای ارتش شکست خورده و از حومه قنیطره عقب‌نشینی کردند.
یگان‌های ارتش سوریه همچنین در یک عملیات منحصر به فرد در درعا مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی را آماج حملات خود قرار دادند که در این عملیات دست‌کم 15 تروریست به هلاکت رسید.
در حومه ادلب در شمال غربی سوریه نیز 40 تروریست وابسته به جبهه النصره به هلاکت رسیدند و ارتش سوریه موفق به بازپس‌گیری دو تپه در این منطقه از گروه‌های تروریستی شد.
عملیات بزرگ ارتش سوریه در حومه حلب نیز منجر به کشته شدن تعدادی از تروریست‌ها از جمله «ابوعمر چچنی» سرکرده یکی از گروه‌های تروریستی شد.