kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰

پاسخ محکم رئیس جمهور کنیا به درخواست سخیف باراک اوباما

رئیس جمهور کنیا در اقدامی قابل توجه بر تلاش‌های اوباما در رواج فرهنگ بی‌بند و باری و همجنس‌گرایی در این کشور آفریقایی خط بطلان کشید.


«اوهورو کنیاتا»، رئیس جمهور کنیا چند روز قبل (جمعه) در نشست خبری مشترک با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تلاش وی برای رواج همجنس‌گرایی را  بی‌پاسخ نگذاشت و درخواست سخیف اوباما از خود مبنی بررواج همجنس‌گرایی در کنیا را به خوبی پاسخ داد.
به گزارش فارس اوباما روز جمعه در نشست خبری تلاش کرد تا فرهنگ همجنس‌گرایی را در کنیا بسط دهد اما رئیس جمهور کنیا در این زمینه خطاب به رئیس جمهور آمریکا که گفته بود، «ضرورت دارد کنیا همانند آمریکا برای حقوق همجنس‌گرایان ارزش قائل شود» گفت: «نیاز است بطور صریح درباره خیلی موارد صحبت کنیم. فرهنگ و جامعه ما پذیرای مواردی چون حقوق همجنس‌گرایان نخواهد بود. پذیرش چنین موردی برای ما و تحمیل همجنس‌گرایی بر مردم ما بسیار مشکل است»
وبگاه خبری «شو بت» نیز در این باره طی  تحلیلی نوشت: «واکنش سریع و صریح رئیس جمهور کنیا به پیشنهاد باراک اوباما جالب بود و «اوهورو کنیاتا» با نمایش عدم صبر خود در این مورد به تلاش‌‌های دقیق اوباما در تحمیل حقوق همجنس‌گرایان سیلی زد.»
این پایگاه خبری همچنین نوشت: «رئیس جمهور کنیا به  طرح شیطانی اوباما برای رواج همجنس‌گرایی در این کشور آفریقایی حمله و تاکید کرد مواردی وجود دارد که ما خواهان اشتراک مساعی در آن نیستیم.»
«سوزان رایس» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در خصوص سفر دوره‌ای باراک اوباما به آفریقا گفت که او در چهارمین سفر آفریقایی خود به کنیا و اتیوپی سفر کرده است.