kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۹۲۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶

رژیم آل خلیفه ادامه تحصیل دانش‌آموزان ممتاز شیعه را ممنوع کرد

رژیم آل خلیفه 77 درصد دانش‌آموزان ممتاز شیعه را از تحصیل در رشته دلخواه محروم کرده است.


به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «مراه البحرین»، نتایج تحقیقات یک مرکز معتبر تحقیقاتی در بحرین نشان می‌دهد که نزدیک به 77 درصد دانش‌آموزان شیعه با معدل بسیار بالا موفق به پذیرش در اولویت نخست انتخاب رشته خود نشده و حتی برخی از آنان در هیچ دانشگاهی پذیرفته نشده‌اند!
طبق این تحقیقات وزارت آموزش و پرورش بحرین نام بورسیه‌ها را به بهانه «خصوصی» بودن اطلاعات فردی اعلام نمی‌کند ولی در همان حال وزارت کشور آل خلیفه تصاویر متهمان را منتشر می‌کند گویی که موفق به کسب بورسیه تحصیلی شده‌اند.
بر اساس این گزارش پنج سال از آغاز سیاست‌های تبعیض‌آمیز و دوگانه رژیم بحرین در اعطای بورسیه تحصیلی و پذیرش دانشجویان گذشته و نتیجه‌ای جز هدر رفتن اموال خانواده‌ها، مهاجرت، ثبت‌نام در رشته‌های غیرمطلوب و در نهایت ترک تحصیل در پی نداشته است.
این سیاست باعث نابودی آینده بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان شده است.
در این گزارش آمده: «جلیله عبدالخلیل حسن»، دانش‌آموز ممتاز شیعه با معدل عالی است که در رشته پزشکی پذیرفته نشد ولی وزارت آموزش عالی سه تن از همکلاس‌هایش را در همین رشته قبول کرد. خواهر جلیله نیز به همین دلیل از تحصیل در رشته پزشکی محروم شده است.
تظاهرات خیابانی
از سوی دیگر مردم بحرین بار دیگر با آمدن به خیابان‌ها در حمایت از زندانیان سیاسی تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان در حالی که تصاویر زندانیان را حمل می‌کردند شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «آل خلیفه باید برود» و «سرنگون باد حمد» سر می‌دادند.