kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۹۲۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶

دبیرکل حزب‌الله عراق پس از افشاگری علیه آمریکا ربوده شد

افراد مسلح ناشناس با یورش به دفتر دبیرکل حزب‌الله عراق در منطقه «کراده» بغداد، او را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.


به گزارش خبرگزاری فارس، صبح دیروز افراد ناشناس با یورش به دفتر «عبدالرحمن عبدالزهره الجزائری» در کراده بغداد، وی را ربودند و به مکان نامعلومی بردند. تاکنون هیچ فرد و یا گروهی مسئولیت این آدم‌ربایی را به عهده نگرفته است. نیروهای امنیتی عراق هم بلافاصله پس از این واقعه، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. به گفته یک منبع امنیتی، ربایندگان لباس نظامی به تن داشتند. این واقعه صبح روز گذشته و همزمان با آن رخ داد که «جعفر حسینی» سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق گفت: «آمریکا قصد دارد از طریق مشارکت کردن در عملیات آزادسازی الانبار، به داعش کمک کند و فرار فرماندهان این گروه تروریستی را از این استان آسان نماید.
حسینی گفته بود: «آمریکا با مشارکت در این عملیات، قصد دارد نیروهای امنیتی و بسیج مردمی را تضعیف کند و عملیات آزادسازی استان را تا یک سال دیگر به تاخیر اندازد و مانع آزادسازی هر چه سریع‌تر آن شود.» وی در پایان نتیجه گرفته بود که آمریکا نباید در این عملیات مشارکت داشته باشد.
انفجار میان عناصر داعش
به گفته منابع محلی در فلوجه، یک زن حدودا 30 ساله با عملیات انتحاری میان عناصر داعش در شهرک «الرساله» واقع در مرکز فلوجه، 23 نفر از تکفیری‌ها را کشت و 17 تن دیگر را زخمی کرد. این زن که نقاب به چهره داشت، با ادعای اینکه تحت تعقیب است، خودش را به جمع عناصر داعش رسانده بود. فلوجه هم‌اکنون از چهار محور تحت محاصره نیروهای دولتی است. طی هفته‌های گذشته گروه‌های تکفیری بارها با انجام عملیات تروریستی علیه یکدیگر، شمار زیادی از همفکران خود را به هلاکت رسانده‌اند.از «رمادی» مرکز استان الانبار  هم خبر می‌رسد که نیروهای ویژه پلیس الانبار طی عملیاتی در منطقه «المخازن» واقع در 12کیلومتری غرب رمادی، «عمار الحلبی» سرکرده سوری عناصر نخبه گروه تروریستی داعش را به همراه هفت معاون وی، کشتند.
خبرها از الانبار همچنین حاکی است، تروریست‌های تکفیری به طور دستجمعی از طریق جزیره «البوعساف» و «البونمر» به سمت منطقه «هیت» در حال فرار هستند. شماری از این افراد برای فرار از دست نیروهای امنیتی و دولتی عراق لباس زنانه پوشیده‌اند.در ارتباط با اقدامات و جنایات تازه داعش در عراق نیز خبر رسیده که، عناصر این گروه تروریستی سه نفر را در استان الانبار و پنج نفر را نیز در «موصل» مرکز استان «نینوا» اعدام کردند.
اتهام اعدام‌شدگان در الانبار، همکاری با نیروهای دولتی و اتهام قربانیان موصل نیز فروش مشتقات نفتی در بازار سیاه اعلام شده است.