kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶

حملات دیوانه‌وار تکفیری‌ها به شهرک‌های شیعه‌نشین نبل و الزهراء

به دنبال شکست‌های پی‌درپی تکفیری‌ها از ارتش و نیروهای مردمی سوریه،‌ عناصر مسلح گروه‌های تروریستی دو شهرک شیعی «نبل» و «الزهرا» را طی نیم ساعت با بیش از 60 موشک و خمپاره هدف قرار دادند.


به گزارش فارس، عناصر تروریستی وابسته به جبهه النصره روز یکشنبه  ظرف 30 دقیقه بیش از 60 گلوله خمپاره و موشک علیه مناطق مختلف دو شهرک شیعه‌نشین نبل و الزهرا سوریه شلیک کردند که در اثر آن دست‌کم یک کودک کشته و 5 نفر مجروح شدند.
دو شهرک شیعه‌نشین نبل و الزهراء چهارمین سال محاصره توسط گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله جبهه النصره را سپری می‌کنند و طی این چهار سال در اثر حملات موشکی و خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی بیش از 700 نفر از اهالی غیرنظامی این دو شهرک کشته و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند.
ده‌ها نفر از اهالی این دو شهرک نیز توسط گروه‌های تروریستی ربوده شده‌اند و نیازهای اساسی ساکنان نبل و الزهراء توسط هلی‌کوپترهای ارتش سوریه از آسمان تامین می‌شود که پاسخگوی نیازهای آنها نیست.در این دو شهرک 60هزار نفر در بدترین شرایط ممکن زندگی می‌کنند و با دستان خالی در حال نبرد با تکفیری‌ها هستند.این در حالی است که تروریست‌های تکفیری دو شهرک شیعه‌نشین و محاصره شده «الفوعه» و «کفریا» در استان ادلب را نیز طی روزهای گذشته گلوله‌باران و تعدادی از اهالی آن را به شهادت رسانده یا مجروح کردند.
این دو شهرک نیز بیش از 4 سال است که در محاصره گروه‌های تروریستی است و با کمبود شدید آب، برق و مواد غذایی مواجه است. 50 هزار شیعه در این دو شهرک ساکن هستند. اخبار رسیده حاکی است سرکرده گروه تروریستی احرارالشام در شهرک الفوعه به هلاکت رسیده است.
پیشروی به سمت تدمر
نیروهای ارتش سوریه اما توانستند تروریست‌های داعشی را از بخش‌های دیگری از شهر تاریخی «تدمر» در مرکز سوریه عقب برانند.
به گزارش فارس، تدمر یا «پالمیرا»،‌شهر تاریخی و باستانی سوریه موسوم به «عروس صحرا»ست که از ماه گذشته تحت کنترل تروریست‌های تکفیری داعش قرار گرفت.تلویزیون المنار لبنان گزارش داد که تروریست‌های داعش در حال «فرار جمعی» از شهر تدمر هستند و خودروهای آنها در حال خروج از شهر دیده شده است.
شهر «تدمر» در ماه گذشته پس از حمله غافلگیرکننده تروریست‌های داعش از کنترل ارتش سوریه خارج شد اما در پی حملات چند هفته اخیر ارتش بار دیگر در شرف تصرف از سوی نیروهای دولتی سوریه است.نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت همچنین موفق شدند یک گروه تروریستی متشکل از 11 نفر را در منطقه زبدانی در جنوب غرب دمشق به اسارت بگیرند.
ده‌ها تکفیری تسلیم شدند
در همین حال خبر می‌رسد 40 تروریست تکفیری در منطقه زبدانی خود را تسلیم ارتش سوریه کرده‌اند.به گزارش ایرنا، این تروریست‌ها سلاح خود را بر زمین گذاشته‌ و خود را تسلیم کردند. این افراد در اعترافات خود گفتند که فرماندهان خارجی آنها از تسلیم شدن عناصر مسلح جلوگیری کرده و آنها را تهدید به قتل می‌کنند.فرماندهان خارجی گروه‌های تروریستی در منطقه زبدانی از ساکنان منطقه به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.
آزادی حسکه
گزارش‌های رسیده از سوریه نشان می‌دهد ارتش این کشور در استان حسکه نیز با همکاری نیروهای مردمی به شدت در حال پیشروی است.
طبق اخبار رسیده نیروهای ارتش موفق شدند دو محله «النشوه شرقی و النشوه غربی» در شهر حسکه را آزاد کنند و به سوی مرکز این شهر پیشروی کنند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه (نزدیک به مخالفان) نیز اعلام کرده که ارتش سوریه و نیروهای مردمی کرد کنترل 70 درصد حسکه را به دست گرفته‌اند.
منابع آگاه نیز اعلام کردند که شهر «حسکه» طی ساعات آینده، «منطقه امن» اعلام و از لوث وجود تروریست‌های تکفیری پاکسازی خواهد شد.