kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۷۱۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳

تشرف بانوی مسیحی به مذهب تشیع در حرم رضوی

بانوی مسیحی در حرم مطهر رضوی به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گروید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: خانم کاترینا شولدوا در حضور روحانیان کارشناس ادیان مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی از جمله حجت‌الاسلام‌والمسلمین فریمانه با جاری کردن شهادتین بر زبان، مذهب حقه تشیع را برای خود برگزید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی افزود: این بانوی 25 ساله ساکن جمهوری چک و فارغ‌التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه چک است و هم‌اکنون نیز مشغول تدریس است.
این بانوی مسلمان شده که پس از اسلام آوردن نام زهرا را برای خود برگزیده است انگیزه انتخاب دین مبین اسلام و مذهب تشیع را دستورالعمل‌های جامع این دین اعلام کرد و گفت: اسلام دین کامل و پاسخگوی همه نیازهای انسان است و دستورالعمل‌های جامعی برای خوب زیستن دارد.
وی افزود: پس از ماه‌ها تحقیق و مطالعه در حرم مطهر رضوی و چند جلسه گفت‌وگو با کارشناسان پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی و دریافت پاسخ‌های مناسب برای شبهات خود به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گرویدم.
وی از اینکه توفیق حضور در فضای ملکوتی حرم امام رضا(ع) را به دست آورده، ابراز خرسندی کرده و گفت: من با تشرف به دین اسلام و مسلمان شدن دوباره احیا شدم.
در مراسم تشرف این بانوی مسیحی به مذهب تشیع هدایایی از جمله قرآن کریم، نهج‌البلاغه و تفسیر نمونه به رسم یادبود به این بانوی تحصیلکرده اهدا شد.