kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰

کاخ سفید: داعش ماهانه 40 میلیون دلار نفت می‌فروشد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، گروه تروریستی «داعش» از محل فروش نفت استخراج شده در مناطق اشغالی عراق و سوریه، ماهانه 40 میلیون دلار درآمد کسب می‌کند.

به گزارش العالم، «دانیل گلیزر» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در بخش جرایم مالی اعلام کرد، داعش از محل فروش نفت، ماهانه 40 میلیون دلار درآمد  دارد.
این مقام آمریکایی همچنین فاش کرد، داعش پس از اشغال موصل (در خرداد سال گذشته)، به حجم عظیمی از منابع مالی بین 500 میلیون تا یک میلیارد دلار دست یافت. پیش از این، دارایی‌های داعش در موصل 430میلیون دلار برآورد می‌شده است. هرچند رقمی که این مقام آمریکایی در مورد درآمد نفتی داعش ذکر کرد، رقم کلانی نیست، ولی این نخستین بار است که آمریکایی‌ها از میزان درآمد نفتی داعش حرف می‌زنند.
این اظهارات به تنهایی فاش می‌کند که داعش یک گروه منزوی نیست، بلکه در شبکه اقتصادی کشورهای غربی، ترکیه و برخی کشورهای عربی جایگاه ویژه‌ای دارد؛  به عنوان مثال، خریداران نفت داعش، نحوه انتقال این نفت به دست خریداران و دریافت پول نفت از طریق سیستم‌های بانکی، همگی در درون همین شبکه اقتصادی قرار دارند. در آینده مشخص خواهد شد که همه این کشورها، به ویژه آمریکا، ترکیه و رژیم صهیونیستی، تا چه اندازه به تروریست‌های بدنام داعش نزدیک بوده‌اند و از آنها حمایت می‌کرده‌اند.
البته این حمایت‌ها همچنان ادامه دارد. در همین رابطه، ژنرال «جوزف ونل» رئیس مرکز عملیات ویژه آمریکا گفت: جنگ آمریکا برای نابود کردن داعش می‌تواند 50 سال طول بکشد! این اظهارات با آنچه در داخل عراق و سوریه می‌گذرد، کاملا متفاوت است و ریشه‌کن شدن داعش در صورت سنگ‌اندازی نکردن آمریکا، خیلی سریع رخ می‌دهد.
ربودن کودکان
به گزارش العالم، «سعید مموزینی» مسئول اطلاع‌رسانی حزب «دموکرات کردستان عراق» اعلام کرد، عناصر داعش 182 کودک را از مناطق مختلف شهر موصل ربودند. به گفته مموزینی، سران داعش قصد دارند این کودکان را آموزش نظامی بدهند و در جنگ علیه نیروهای دولتی به کار بگیرند. کودکان ربوده شده بین 10 تا 15 سال سن دارند!
درگیری‌های خونین
بین داعش
به گزارش تسنیم، در پی اقدام یک گروه از عناصر داعش به برافراشتن پرچم تسلیم مقابل نیروهای دولتی عراق در فلوجه، میان نفرات این گروه و سایر عناصر داعش درگیری شدیدی روی داد. از تلفات احتمالی این درگیری خبری نرسیده است.
در فلوجه همچنین، تروریست‌های داعش یک عروس و داماد را اعدام کردند. علت اعدام زوج مزبور این بوده که عقد آنها در «دادگاه‌های شرعی» داعش ثبت نشده بود!
عملیات ارتش و نیروهای مردمی عراق علیه تروریست‌ها در فلوجه و دیگر مناطق استان الانبار به خاطر کارشکنی‌های ایالات متحده، عقب افتاده است.