kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۳

مردم در مراسم تشییع پیکر شهید ستاری این سند جنایت فتنه‌گران است

پیکر جانباز فتنه 88 «سیدعلیرضا ستاری» از میدان شهدا به سمت قطعه صالحین بهشت زهرا(س) تشییع شد.

پیکر جانباز فتنه 88 «سیدعلیرضا ستاری» از میدان شهدا به سمت قطعه صالحین بهشت زهرا(س) تشییع شد.
 به گزارش فارس، «سیدعلیرضا ستاری» مهندس عمرانی که در روز عاشورای سال 1388 توسط فتنه‌گران، به قصد کشت، مورد شکنجه شدید قرار گرفت و مضروب شد و به مقام «جانبازی 70 درصد» نائل گردید پس از چهار سال دست و پنجه نرم کردن با آثار جراحت خویش، در سن 31 سالگی به شهادت رسید؛ در حالی که یک دختر و یک پسر خردسال از وی برجا مانده است.
وی به عنوان امدادگر هلال احمر، وارد صحنه درگیری‌‌ها شده بود تا به مجروحان حوادث، به‌صورت میدانی کمک کند.
 شهید ستاری در زمینه فعالیت‌های مرتبط از جمله ورزش‌های اسکی و شنا و امور امداد و نجات به‌ویژه چتربازی و غواصی، مهارت خاص
داشت.
این شهید والامقام در میان دوستان خود، به «شدت علاقه به مطالعه» مشهور بود و به آثار مذهبی شهید مطهری و دکتر شریعتی علاقه خاصی
 داشت.
  پیکر جانباز فتنه 88 «سید علیرضا ستاری» جمعه 18 بهمن  از میدان شهدا به سمت قطعه صالحین بهشت زهرا(س) تشییع
 شد.
در این مراسم مشایعت‌کنندگان با سر دادن ندای «یاحسین(ع)»، «ما با ولایت زنده‌ایم تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم»، «لشکر پیغمبریم، فدایی رهبریم» و «لااله الا الله» پیکر این جانباز 70 درصد را همراهی ‌کردند و مادر صبور این شهید که از بسیجیان است، سرو قامت ایستاده و با دلداری دادن به دیگران به آن‌ها می‌گفت: «پسرم در راه امام حسین(ع) و در راه ولایت بود، پس برای سیدالشهدا(ع) سینه‌زنی و گریه کنید».
  جانباز عاشورای 88 «سیدعلیرضا ستاری» پیش از این در گفت‌وگویی با فارس به بیان جزئیات مجروحیت خود پرداخته و گفته بود: «روز عاشورای 88 بنده به عنوان نیروی افتخاری هلال احمر در خیابان «خوش» حضور داشتم؛ ساعت 11 به ما خبر دادند که حدود پنج نفر از نیروهای ویژه سپاه در بین جمعیت آشوبگر مانده بودند؛ یکی از آن‌ها روی زمین افتاده و اغتشاشگران او را به آتش ‌کشیده‌اند. برای انجام مأموریت امداد و نجات دیگر مجالی برای ایستادن و فکر کردن نبود که آیا برای کمک به آن‌ها بروم یا خیر؛ خود را به محل حادثه رساندم؛ به خاطر نحوه پوشش بنده به مناسبت روز عاشورا و محاسنی که روی صورتم داشتم، یکی از زنان آشوبگر گفت: این آقا اطلاعاتی است! همان جا با میله آهنی روی سرم زدند و جمجمه‌ام از سه جا شکست.
بعداً که برای شناسایی به زندان اوین رفتم، مطلع شدم کسانی که مردم را شکنجه می‌کردند از گروهک منافقین بودند که یکی از آن‌ها سال‌‌ها در تایلند زندگی می‌کرد، سپس از پادگان اشرف به تهران آمده بود».
شهید ستاری مهندس عمران بوده و از وی دو فرزند پسر و دختر خردسال به یادگار مانده است.
شهید ستاری در آخرین مصاحبه خود به فارس گفته بود؛ وقتی حضرت امام(ره) فرمودند: «پشت سر ولایت فقیه باشد تا به مملکت شما آسیبی نرسد»؛ اگر آقایان به این حرف امام‌خمینی(ره) توجه می‌کردند، مملکت این‌گونه دچار آشوب نمی‌شد تا تمام دشمنان به خودشان اجازه بدهند، پایشان را از گلیم‌شان درازتر کنند.