kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳

جزئیات فروش اینترنتی کتاب‌های درسی

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: برای خرید کتاب، اول باید ثبت نام در مدارس انجام شود و سپس ثبت سفارش خرید کتاب صورت گیرد.

حسین طلایی زواره معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: فروش اینترنتی کتاب‌های درسی که امسال آزمایشی اجرا می‌شود، علاوه بر تمرین دانش‌آموزان و تسریع در امر خرید و فروش کتاب، گامی در جهت توسعه فرهنگ شهروند الکترونیک و تحقق دولت الکترونیک نیز محسوب می‌شود.
 طلایی ادامه داد: گروهی از کارشناسان و متخصصان پس از ۸ ماه کار مطالعاتی، موفق به طراحی این سامانه شدند که علاوه بر سرعت عمل، از سطح ایمنی بالایی نیز برخوردار است.
وی افزود: کلیه دانش‌آموزان پیش دانشگاهی در سراسر کشور و دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهر تهران، ابتدا باید با مراجعه به مدارس خود ثبت نام کرده  و کد ثبت نام دانش آموزی دریافت کنند. سپس با ورود به سامانه فروش اینترنتی کتاب‌های درسی به نشانی www.irtextbook.com  یا www.irtextbook.ir   با وارد کردن کد ملی یا کد ثبت نام دانش‌آموزی سناد و سریال شناسنامه خود اقدام به ثبت سفارش خرید کتاب پایه مورد نظر کنند.معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: برای حفظ ایمنی اطلاعات شخصی دانش‌آموزان، این سامانه فقط همین ۲ عدد را مطالبه می‌کند. لذا پایگاه‌هایی که اطلاعات بیشتری از دانش‌آموزان طلب کنند، مورد تائید ما نیست.
طلایی افزود: دانش آموزانی که به هر دلیل نتوانند تا پایان تیرماه ثبت‌نام کنند، می‌توانند در مرحله دوم که سامانه ثبت نام از ۲۰ شهریور تا ۱۰ مهر بازگشایی می‌شود، نسبت به ثبت سفارش خرید کتاب اقدام یا به صورت گروهی در مدرسه خود ثبت نام کنند.به گزارش خبرگزاری مهر، مراحل ثبت سفارش در سامانه توسط دانش آموز به این شرح است که متقاضی با مراجعه به مدرسه و ثبت نام، اطلاعات ثبت نامی خود را در سامانه سناد توسط مدرسه ثبت کرده و با ورود به بخش ثبت سفارش دانش‌آموز در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ضمن مشاهده لیست کتابهای مجاز برای ثبت سفارش، کتاب‌های درسی مورد نظر خود را ثبت سفارش می‌کند. سپس با پرداخت وجه از طریق درگاه اینترنتی سامانه، کد پیگیری سفارش را دریافت و کتاب‌های درسی سفارش داده شده، از طریق مدرسه محل تحصیل دانش آموز در ابتدای سال تحصیلی به دانش‌آموز تحویل می‌شود.