kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳

تیم مذاکره‌کننده در بدو ورود به زیارت حرم امام‌رضا(ع) رفت

وزیر امور خارجه کشورمان به همراه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در بازگشت از وین مستقیما به مشهد مقدس رفته و بارگاه ملکوتی ثامن‌الائمه امام رضا‌(ع) را زیارت کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمدجواد ظریف اظهار داشت: در همه مراحل مذاکره برای احقاق حقوق ملت غیور ایران اسلامی، به وجود نازنین حضرت امام رضا(ع) متوسل شدیم و ما هرچه داریم از امام رضا(ع) است.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: لازم دانستیم پس از حصول این نتیجه به پابوسی امام رضا(ع) مشرف شویم و خدای متعال را شکرگزار باشیم.
وی ادامه داد: امیدواریم به برکت حضرت رضا(ع) مملکت عزیزمان بیش از گذشته با توافق به دست آمده به سمت تعالی و پیشرفت حرکت کند.
علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: آنچه به دست آوردیم جز با عنایات الهی و توسل به اهل بیت(ع) میسر نمی‌شد.
سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده نیز گفت: حرم مطهر رضوی قلب ایران است و تمام اعضای تیم مذاکره‌کننده اتفاق نظر داشتند که پس از حصول توافق به زیارت امام رئوف مشرف شویم.
نتیجه کسب شده ثمره خون شهیدان است
خبر دیگر این که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در بدو ورود به تهران در فضایی صمیمی و معنوی با خانواده‌های معظم شهدای هسته‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای و نتیجه کسب شده در این گفت‌و‌گوها، ثمره خون شهیدان انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و به ویژه شهدای هسته‌ای است.
وزیر امور خارجه در این دیدار که در پاویون جمهوری فرودگاه مهرآباد برگزار شد، با یادآوری این که شهدای هسته‌ای کشور برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و اعتلای کشور و ملت ایران از همه چیز خود گذشتند، افزود: بی‌تردید همه توفیق‌هایی که در مذاکرات حاصل شد، مدیون فرهنگ مقاومت و ایثار مردم بزرگ کشور بوده که البته بزرگترین تبلور آن، شهدا و به ویژه شهدای هسته‌ای هستند.
ظریف با تاکید بر این که همه ما در کشور مدیون خون شهدا، به ویژه شهدای هسته‌ای، امام شهدا، رهبر معظم انقلاب و مردم هستیم، ادامه داد: در طول این مذاکرات پشتوانه مذاکره‌کنندگان ایرانی در مسیر تلاش برای به ثمر رساندن مذاکرات، حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، دعا و پشتیبانی‌های ملت شریف ایران و همچنین گروه‌ها و افراد مختلف بود.
به گزارش ایسنا، در این دیدار همسر یکی از شهدای هسته‌ای به نمایندگی از خانواده شهدای هسته‌ای با قدردانی و تشکر از زحمات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: بسیار مفتخریم در کشوری زندگی می‌کنیم که مردمی مقاوم، متعهد، صبور و مومن و همچنین رهبری فرزانه همچون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دارد که در تمام مدت مذاکرات هسته‌ای با تعیین خط قرمزها مسیر این مذاکرات را نشان داده و حمایت‌های ایشان از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای همدلی و اتحاد را در جامعه به وجود آورد.
وی خطاب به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای اظهار داشت: فرزندان متدین، غیور و شجاع این سرزمین در تمام طول این مدت با زحمات فراوان خود این مذاکرات را به نتیجه رساندند.
همسر این شهید والامقام هسته‌ای، تاکید کرد: گرچه ایرانی‌ها اعتمادی به قدرت‌های جهانی ندارند و معلوم نیست که آیا آنان به تعهدات خود پایبند خواهند بود؟ اما این موضوع هیچ ارتباطی با زحمات و تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان نداشته و هر شرایطی که به وجود آید به این زحمات خدشه‌ای وارد نخواهد شد.