kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۰۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
امیر سیاری خبر داد

برگزاری رزمایش نیروی دریایی بعد از ماه رمضان

فرمانده نیروی دریایی ارتش که به دعوت همتای روسی خود به این کشور سفر کرده است، گفت: رزمایش‌هایی توسط نیروی دریایی بعد از ماه رمضان آغاز می‌شود.


به گزارش فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان این نیرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر اینجانب به همراه تیم عالی‌رتبه نظامی به روسیه به دعوت فرمانده نیروی دریایی این کشور انجام شد. در این سفر اجلاس پنج‌ جانبه با کشورهای حاشیه دریای خزر برای امنیت این دریا، ملاقات‌های دوجانبه و بازدید از نمایشگاه دو سالانه دریایی روسیه صورت گرفت که هر دو هدف به خوبی به نتیجه رسید.
سیاری با اشاره به خودکفایی نیروی دریایی ارتش گفت: سلاح و تجهیزات جدید مطابق با فناوری روز در حال تولید است. نیروی دریایی، ناوهای موشک‌انداز کلاس پیکان و پیشرفته‌تر از آن و همچنین زیردریایی‌های کلاس غدیر و فاتح را در دست تولید دارد.
وی با اشاره به بحث مذاکرات اظهار داشت: چه تحریم باشیم و چه نباشیم وظیفه نیروهای مسلح آمادگی برای مقابله با هر تهدیدی از هر سو و با هر شدتی است. نیروی دریایی با خیلی از کشورها برنامه و رزمایش دارد. ما رزمایش‌های متعددی داریم که بعد از ماه رمضان آغاز می‌شود از جمله رزمایش‌های سطحی، زیرسطحی، فناوری، جنگال و موشکی و رزمایش ولایت نیز پایان سال برگزار می‌شود.
سیاری همچنین در این مراسم طی سخنانی اظهارداشت: ما امروز به اذعان دیگر کشورها حضوری قدرتمند و مستمر در آبهای آزاد داریم و یگان‌های سطحی، زیرسطحی، موشکی و...  در سطح عملیاتی قرار دارند. وی همچنین اضافه کرد که ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی متشکل از ناوهای الوند و بندرعباس هم اکنون در خلیج عدن تنگه باب‌المندب است و وظیفه تأمین خطوط مواصلاتی دریایی را بر عهده دارد.