kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰

شوک جدید دانشگاه آزاد به دانشجویان

افزایش شهریه از سوی مدعیان کاهش وابستگی دانشگاه به پول دانشجو، در حالی امسال هم صورت گرفت که رئیس این دانشگاه سال گذشته، افزایش شهریه را برای جبران افزایش نیافتن دوره قبل اعلام کرده بود و هنوز دلیلی را برای افزایش شهریه امسال عنوان نکرده است.


به گزارش جهان‌نیوز، هنوز چند ماهی از بحث رشته‌های غیرمجاز سال گذشته دانشگاه آزاد در مقاطع تحصیلات تکمیلی نگذشته است که دانشگاه آزاد در شوک جدید خود به دانشجویان شهریه مهرماه را افزایش داد تا دانشجویان این دانشگاه برای ثبت‌نام ترم جدید نیز بی‌دغدغه نباشند.
حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در جدیدترین اظهارنظر خود در رابطه با چگونگی افزایش شهریه دانشگاه آزاد برای سال تحصیلی جدید گفته است که شهریه ثابت دانشگاه آزاد برای دانشجویان فعلی این دانشگاه تغییر نمی‌کند ولی شهریه متغیر برای این دانشجویان در سال تحصیلی جدید ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.
دانشجویان جدیدالورود نیز که با دیدن رتبه خود در کنکور از رفتن به دانشگاه‌های دولتی ناامید شده و دانشگاه آزاد را برای بازنماندن از کورس ادامه تحصیل انتخاب کردند باید نسبت به ورودی‌های سال گذشته ۱۵ درصد شهریه ثابت و متغیر بیشتری پرداخت کنند.
این در حالی است که سال گذشته وقتی خبر افزایش شهریه‌های دانشگاه آزاد اعلام شد، رئیس این دانشگاه در توضیحات خود نسبت به افزایش شهریه این دانشگاه با بیان اینکه برخی دانشجویان دانشگاه آزاد رایگان تحصیل می‌کنند، افزایش کم شهریه دانشگاه در دو سال دوره ریاست گذشته را سبب افزایش شوک‌آور شهریه دانست و با این توجیهات تمام زیان‌ها و همچنین افزایش شهریه را بر گردن فرهاد دانشجو رئیس سابق دانشگاه آزاد انداخت که در زمان ریاستش شهریه دانشگاه آزاد را تنها ۳ درصد افزایش داده بود.
امسال افزایش شهریه دانشگاه آزاد در حالی اتفاق افتاد که رئیس دانشگاه آزاد فروردین ماه سال ۹۴ با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام کرده بود تا مهرماه سال ۹۴ شهریه دانشجویان این دانشگاه افزایش نمی‌یابد. یعنی از فروردین سال ۹۴ تا مهرماه که فقط شاید دانشجویان ترم تابستانی داشته باشند قصد افزایش شهریه نداشته‌اند.