kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰

حوادث کوتاه از کشور


    2 حادثه رانندگی با 3 کشته
زنجان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس‌راه استان زنجان گفت: روز دوشنبه در حادثه ترافیکی در شهرستان سلطانیه، در اثر واژگونی یک دستگاه خودرو پژوپارس راننده و 2 سرنشین خودرو مصدوم شدند که مصدومان در بیمارستان جان خود را از دست دادند.
شیرمحمدی افزود: در حادثه‌ای دیگری در کیلومتر 8 محور «خدابنده- همدان» یک دستگاه پژو 405 با یک دستگاه پراید برخورد کرد که در این حادثه راننده پراید به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
وی با اعلام اینکه راننده این خودرو نیز در بیمارستان جانش را از دست داد، ادامه داد: علت این حادثه از سوی کارشناسان انحراف به چپ پژو 405 اعلام شده است.
خواهر و برادر در رودخانه غرق شدند
سرویس شهرستانها: برادر و خواهر 17 و 19 ساله اهل روستای «کلات» شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد، در رودخانه مارون غرق شده و جان خود را از دست دادند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس فوریت‌های پزشکی امام خمینی(ره) شهر دهدشت، گفت: این زن جوان به همراه شوهر و برادر خود ساعت 6 عصر برای تفریح به ساحل رودخانه مارون رفته بودند که برادر او حین شنا در رودخانه غرق شد.
«علمدار درکیا» افزود: این زن در حالی‌که برای نجات جان برادر خود تلاش می‌کرد، خود نیز غرق شد.
وی ادامه داد: قبل از رسیدن اورژانس این خواهر و برادر جان خود را از دست داده بودند.
برخورد مرگبار دو خودرو
کرج- ایرنا: معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان البرز گفت که براثر برخورد یک دستگاه خودروی پراید با یک دستگاه نیسان در جاده کرج- چالوس 2 نفر کشته و 5 نفر مصدوم شدند.
داوود رجبی افزود: این حادثه صبح سه‌شنبه در محدوده کوشک بالا بین تونل شماره 5 و 6 جاده کرج- چالوس رخ داد.
وی ادامه داد: 5 مصدوم این حادثه با همکاری اورژانس به مراکز درمانی کرج انتقال یافتند.
رجبی خاطرنشان کرد: علت وقوع حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
قتل کارمند دادگستری شهرضا
اصفهان- ایرنا: یکی از کارکنان دادگستری شهرستان شهرضا دوشنبه شب توسط افراد ناشناس به ضرب‌گلوله به قتل رسید.
دادستان شهرضا روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: مقتول روبروی منزل مسکونی خود جنب بوستان ملت شهرضا با شلیک دو گلوله به قتل رسید.
کورش کریم‌زاده ادامه داد: ضاربان پس از قتل از محل متواری شدند. تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد.
کارگر زیر‌‌‌‌ آوار ماند
کرج واحد مرکزی خبر: بر اثر ريزش دیوار در مهرشهر کرج یک نفر کشته شد.
معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: این فرد که یک کارگر جوان 31 ساله بود هنگام کار در یک ساختمان نیمه‌کاره در اثر ریزش دیوار جان خود را از دست داد.
آرش رحمتی افزود: جسد وی توسط امدادگران از زیرآور بیرون آورده و تحویل اداره پزشکی قانونی کرج شد.
گودبرداری غیراصولی حادثه آفرید
نکا- فارس: گودبرداری غیراصولی و رعایت نکردن استاندارد‌های لازم در ساخت‌وساز در نکا، سبب ‌ریزش و تخریب قسمتی از ساختمان دو طبقه مجاور محل گودبرداری شد و دو نفر را روانه بیمارستان کرد.
این تخریب ساختمان شامگاه دوشنبه در حوالی میدان جانبازان نکا اتفاق افتاد که بر اثر گودبرداری غیراصولی، دو نفر روانه بیمارستان شدند.
مردم و گروه‌های امدادی با حضور در محل حادثه، به کمک آسیب‌دیدگان شتافتند و دو نفر مصدوم به نام‌های مهدی و بهروز نوری به بیمارستان امام حسین(ع) نکا منتقل شدند.
جاسازی تریاک در کامیون خاور
تبریز- خبرنگار کیهان: پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با انهدام یک باند توزیع و قاچاق 102 کیلوگرم تریاک را کشف و ضبط کرد.
این باند که از یک سوپر مارکت در مراغه رهبری می‌شد عملیات خرید موادمخدر را از جنوب کشور هدایت می‌کرد.
ماموران با دریافت اطلاعاتی ضمن بازرسی از یک دستگاه کامیون خاور در آزادراه تبریز- زنجان موادمخدر جاسازی شده را در آن کشف کردند و همچنین سرکرده باند و دخترش را که به منظور اسکورت خاور در حال حرکت در محور هشترود- مراغه بودند به دام انداختند. و هر دو متهم را به همراه راننده کامیون تحویل مراجع قضایی دادند.
نجات شناور باری از خطر غرق‌شدگی
بوشهر - واحد مرکزی خبر: رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در پی اعلام کمک اضطراری سرنشینان یک فروند شناور باری با مرکز جست‌وجو و نجات دریایی بندر مبنی بر نقص فنی، آبگرفتگی و احتمال غرق موتور لنج که در مسیر قطر - بوشهر در تردد بوده شناور ناجی 8 به همراه یک دستگاه پمب تخلیه آب به محل حادثه اعزام شد.
طالب‌نژاد افزود: با رسیدن شناور ناجی 8 به محل حادثه، مراحل تخلیه آب از لنج باری انجام گرفت و این لنج تا بندر دیر همراهی شد و از غرق شدن نجات یافت.
دستگیری 4 حفار غیرمجاز
زنجان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی طارم گفت: در پی خبر واصله به ماموران امنیت عمومی این شهرستان مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز برای یافتن اشیای عتیقه، موضوع در دستور کار قرار گرفت.
سرهنگ اجاقلو افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد این گروه با یک دستگاه پژو پارس در مسیر روستای «کله سیران» به دنبال کشف آثار تاریخی و عتیقه‌جات است.وی تصریح کرد: شب سه‌شنبه در عملیاتی ماموران به محل اعلامی اعزام شده و خودروی مذکور را با 4 سرنشین دستگیر و در بازرسی از خودروی متهمان ادوات و دستگاه‌های حفاری کشف کردند.
35 تن برنج احتکاری لو رفت
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی گفت: ماموران با انجام کار اطلاعاتی دریافتند که تعدادی قاچاقچی، انواع برنج خارجی را با استفاده از قایق‌های تندرو از کشورهای حاشیه خلیج فارس بارگیری کرده و در ساعات خلوت و پایانی ظهر و شب وارد سواحل و روستاهای اطراف کرده و در فرصتی مناسب با استفاده از خودروهای سواری و وانت پیکان به بندرعباس و سایر شهرستان‌ها انتقال می‌دهند.
سرهنگ اصلحی افزود: ماموران با شناسایی یکی از انبارهای دپوی برنج در بندرعباس، پس از هماهنگی قضایی در بازرسی از آن 35 تن و 700 کیلو انواع برنج خارجی قاچاق کشف کردند.وی با بیان اینکه یک نفر در این ارتباط دستگیر شد، ادامه داد: برنج مکشوفه با هماهنگی اداره تعزیرات تحویل ستاد اموال تملیکی شد.
سارق النگوی کودکان دستگیر شد
یزد - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: با شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت طلاآلات بویژه النگوی اطفال در محدوده آزادشهر و امامشهر یزد بررسی این موضوع، در دستور کار ماموران دایره سوم مبارزه با سرقت قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده تا اینکه متوجه شدند فردی با حضور در بازار یزد قصد فروش تعدادی النگو را دارد.
علیرضا خالقی ضمن اشاره به اخذ مجوز قضایی ادامه داد: با دستگیری متهم، وی در بازجویی‌های پلیس به 6 فقره سرقت النگوی اطفال در سطح شهر یزد اعتراف کرد.