kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
رئیس پلیس راهور پایتخت تشریح کرد

محدودیت‌های تردد و توقف در روز عید فطر

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به بیان محدودیت و ممنوعیت‌های تردد در معابر منتهی به مصلای تهران پرداخت و گفت: برای تسهیل در تردد نمازگزاران ۵ پارکینگ در اضلاع شمالی، غربی و جنوبی مصلی برای پارک خودروهای شخصی اختصاص داده شد.


سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری پیرامون تشریح محدودیت‌ و ممنوعیت‌های تردد وسایل نقلیه برای برپایی نماز باشکوه عید سعید فطر اظهار داشت: سال گذشته تجربه خوبی در این زمینه داشتیم و امسال نیز طبق سال قبل، نماز عید سعید فطر در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به ارائه سرویس‌های مضاعف از سوی شرکت مترو و اتوبوسرانی برای جابه‌جایی نمازگزاران از ساعت 5:30  صبح تا 16 پرداخت و تصریح کرد: بهتر است شهروندان از خدمات رایگان مترو و اتوبوسرانی برای رسیدن به مصلی استفاده کنند اما در صورت استفاده از وسایل نقلیه شخصی، 5 پارکینگ برای پارک خودروها پیش‌بینی شده است.
سردار حسینی به پارکینگ ضلع شمالی مصلی اشاره و بیان داشت: به منظور تسهیل در تردد شهروندان و پارک خودروها 3 پارکینگ گل‌گشت، محوطه بنیاد حکمت صدرا و محوطه بنیاد مستضعفان برای شهروندان ساکن در مناطق شرقی، شمالی و جنوبی پیش‌بینی شده است که بتوانند از طریق بزرگراه رسالت، همت و آفریقا به این پارکینگ‌ها دسترسی داشته باشند.
وی ادامه داد: در ضلع غربی، محوطه پارکینگ بیهقی پیش‌بینی شده و این پایانه از ساعت 23 شب قبل سرویس‌دهی‌اش به اتوبوس‌های برون‌شهری قطع می‌شود و از ساعت 4 صبح روز عید سعید فطر محوطه پایانه بیهقی برای پارکینگ خودروی نمازگزاران ساکن در مناطق غربی، مرکزی و جنوبی تهران قابل دسترسی است.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به محوطه پارکینگ لجستیک ارتش پرداخت و گفت: در ضلع جنوب مصلی در خیابان شهید بهشتی محوطه پارکینگ لجستیک ارتش برای شهروندان ساکن در مناطق مرکزی، جنوبی و جنوب شرقی تهران پیش‌بینی شده است.
وی افزود: با توجه به فاصله نسبتاً طولانی پارکینگ بیهقی، پارکینگ بنیاد حکمت و بنیاد مستضعفان تا مصلی، هماهنگی لازم با سازمان تاکسیرانی انجام شده و تعداد 500 دستگاه ون در این پارکینگ‌ها مستقر شده‌اند تا نمازگزاران را به صورت رایگان به مصلی منتقل کرده و بعد از پایان نماز نیز مجدداً به پارکینگ‌های فوق برسانند.
سردار حسینی تصریح کرد: تلاش ما این است که از ظرفیت اطراف مصلی به گونه‌ای برای انجام مراسم استفاده کنیم تا خللی ایجاد نشود و حتی‌الامکان از پارک حاشیه‌ای استفاده شود.
این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به بیان محدودیت و ممنوعیت‌های تردد برای اقامه نماز عید سعید فطر پرداخت و محدودیت‌های تردد را اینگونه اعلام کرد: تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت 4 صبح روز عید سعید فطر در معابر خیابان شهید بهشتی از تقاطع سهروردی به سمت غرب تا خیابان قائم‌مقام فراهانی، خیابان شهید علی‌اکبری از خیابان شهید مطهری به سمت شمال تا خیابان بهشتی، خیابان پاکستان در ضلع غربی مصلی امام خمینی (ره)، طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر در حد فاصل صابونچی و خیابان شهید قنبرزاده، مسیر غرب به شرق بزرگراه رسالت در محدوده مصلی امام خمینی (ره) از تقاطع کردستان که این مورد در صورت نیاز و ابلاغ فرماندهی اعلام خواهد شد، مسیر شرق به غرب بزرگراه رسالت از پل سید خندان نیز که در صورت صلاحدید فرماندهی ابلاغ خواهد شد، ممنوع است.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به محدودیت‌های توقف برای برپایی مراسم نماز عید سعید فطر پرداخت و تصریح کرد: از ساعت 24 شب قبل از مراسم توقف کلیه وسایل نقلیه در محدوده‌های طول بزرگراه مدرس از میدان هفت تیر تا حقانی در هر دو مسیر، طول بزرگراه رسالت از بزرگراه آفریقا تا بزرگراه صیاد شیرازی در هر دو مسیر (به استثناء اتوبوسهای شرکت واحد)، طول خیابان شهید قنبرزاده در حد فاصل بزرگراه رسالت تا خیابان شهید بهشتی در هر دو مسیر، طول خیابان شهید بهشتی از میدان تختی تا خیابان قائم‌مقام فراهانی، طول خیابان میرعماد در حد فاصل خیابان شهید مطهری تا خیابان شهید بهشتی، طول خیابان شهید مفتح در حد فاصل خیابان شهید بهشتی تا خیابان شهید مطهری (به استثناء اتوبوس‌های شرکت واحد)، طول خیابان پاکستان از خیابان شهید بهشتی تا بزرگراه مدرس، طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر در حد فاصل قنبرزاده تا عشق یار (به استثناء موتورسیکلت)، محدوده ضلع غربی میدان هفت تیر در حد فاصل خیابان زهره و خیابان قائم‌مقام فراهانی، طول خیابان‌ شهید مطهری در حد فاصل بزرگراه مدرس تا خیابان سهروردی ممنوع است و پاکسازی کامل انجام خواهد شد.
محدودیت‌های ترافیکی بین شهری ایام عید فطر
همچنین به گزارش مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، محدودیت‌های ترافیکی بین شهری ایام عید فطر به این شرح اعلام شد.
تردد موتور سیکلت از ساعت 12 امروز تاساعت 24 روز یکشنبه ازمحورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.
تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماَموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.
در محور کرج - چالوس تردد انواع تریلر،کامیون و کامیونت از محور کرج - چالوس کماکان ممنوع است.
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت14 امروز تا ساعت یک بامداد روز پنجشنبه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17 امروز تا ساعت یک بامداد روز پنجشنبه از کرج به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 10 فردا تا ساعت 3 بامداد روز جمعه  از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع است و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13:30 فردا تا ساعت 3 بامداد روز جمعه از کرج به سمت مرزن‌آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 روز جمعه  تا ساعت یک بامداد روز شنبه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14:30 روز جمعه - 26 ساعت یک بامداد روز شنبه  از کرج به سمت مرزن‌آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.
براساس این گزارش در بند (ه ) محدودیت‌های ترافیکی اعلام شده آمده است: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 روز یکشنبه تا ساعت 3 بامداد روز دوشنبه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15:30 روز یکشنبه  تا ساعت 3  بامداد روز دوشنبه از مرزن‌آباد به سمت کرج بصورت یکطرفه خواهد بود.
در صورتی که روز جمعه به عنوان روز عید سعید فطر اعلام شود محدودیت‌های یک طرفه مندرج در بند (ه) از ساعت 12 روز شنبه تاساعت 3 روز یکشنبه اعمال می‌شود.
در محور شمشک - دیزین هم تردد تمام وسایل نقلیه سبک و سنگین از ساعت 12 امروز تا ساعت 3 بامداد روز دوشنبه از محور یاد شده ممنوع است.
در محور هراز تردد تمام تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است و تردد تمام کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 امروز تا ساعت 3 بامداد روز دوشنبه از محور هراز ممنوع است.
در بند (ج) این گزارش آمده است: تردد تمام وسایل نقلیه از ساعت 13 روز یکشنبه  تا ساعت 3 بامداد روز دوشنبه از رودهن به سمت آمل ممنوع و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد تمام وسایل نقلیه از ساعت 15 روز یکشنبه  تا ساعت 3 بامداد روز دوشنبه  از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) بصورت یکطرفه است.
در صورتی که روز جمعه به عنوان روز عید سعید فطر اعلام شد محدودیت های یکطرفه مندرج در بند (ج) از ساعت13 روز شنبه  تا ساعت 3 روز یکشنبه اعمال می شود.
در محور فیروزکوه تردد تمام تریلرها و کامیونها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 13 تا 24 امروز و همچنین از ساعت 6 فردا تا ساعت 6 روز دوشنبه از تهران به قائم شهر و بالعکس ممنوع است.
در محور قدیم رشت - قزوین تردد تمام تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 6 تا 24 روزهای پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه  از محور قدیم رشت به قزوین و بالعکس ممنوع است.
در محور قدیم ساوه - همدان و ساوه - بویین‌زهرا تردد تمام تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 فردا تا ساعت 2 بامداد روز دوشنبه  از محورهای فوق ممنوع است.
در محور قزوین- کرج و قزوین - زنجان تردد تمام تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 6 فردا تا ساعت یک بامداد روز جمعه (باند شمالی) و همچنین از ساعت 6  روز یکشنبه تا ساعت2 بامداد روز دوشنبه (باند جنوبی) از محورهای یاد شده ممنوع است.
در محور بجنورد - چمن بید - جنگل گلستان - گرگان - گلوگاه و بالعکس تردد انواع کامیون و تریلر به جز حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 7 تا 24 روزهای پنجشنبه ، جمعه ، شنبه و یکشنبه از محورهای فوق ممنوع است.در محور آستارا - اردبیل و اردبیل - سرچم و بالعکس تردد تمام تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 7 تا 24 روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه  از محورهای فوق ممنوع است.
در محور ملایر - همدان تردد تمام تریلرها به جز حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 7 تا 24 روزهای پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه از محورهای فوق ممنوع است.
لازم به یاد آوری است، مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن 120و 88255555 (10 خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان است.