kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
رئیس پلیس فتا کرمانشاه هشدار داد

کلاهبرداری شبکه‌های ماهواره‌ای با برگزاری مسابقات پیامکی

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای با تبلیغات کذب خود و برگزاری مسابقات پیامکی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کنند.


علی شفیعی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به اقدام برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای به برگزاری مسابقات پیامکی، اظهار کرد: آنها با زیرنویس کردن سوال مسابقه و اعلام شماره‌های پیامکی بینندگان خود را به شرکت در مسابقه دعوت می‌کنند.
به گفته وی، پس از ارسال پاسخ مسابقه از سوی افراد با آنها تماس گرفته می‌شود مبنی بر اینکه جایزه‌ای به مبلغ 100 هزار تومان برنده شده‌اند و از آنها درخواست می‌شود که برای دریافت جایزه خود هزینه 50 هزار تومانی را از طریق پست به حساب اعلام شده واریز کنند.
رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه این کار را مصداق کلاهبرداری عنوان کرد و افزود: در آخر مشخص می‌شود که ارزش واقعی جایزه این شبکه‌ها بیش از 10 هزار تومان نیست و این کلاهبرداران با این ترفند اجناس بی‌کیفیت خود را می‌فروشند.
شفیعی با بیان اینکه نباید به شبکه‌های ماهواره‌ای اعتماد کرد، افزود: شبکه‌های مذکور بدون راستی‌آزمایی و در ازای گرفتن هزینه تبلیغات و آگهی‌ها، این زیرنویس‌ها را پخش می‌کنند و هیچ تضمینی ندارند.
وی به درخواست ارسال شماره حساب و رمز دوم کارت افراد در برخی از تماس‌ها برای ارسال جوایز اشاره کرد و متذکر شد: کلاهبرداران با ارسال شماره حساب و اطلاعات و رمز دوم کارت می‌توانند به راحتی حساب فرد را خالی کنند.