kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
به اتهام فرار از جنگ

داعش در عراق و سوریه ده‌ها عضو خود را اعدام کرد

در پی شکست‌های پی‌درپی و عقب‌نشینی «داعش» مقابل نیروهای مسلح عراق و سوریه، سران این گروه تروریستی با هدف متوقف کردن عقب‌نشینی‌ها، 50 نفر از عناصر خود را در این دو کشور اعدام کردند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، سران گروه تروریستی «داعش» در عراق 41 نفر از اعضای خود را به اتهام فرار از جنگ اعدام کردند.
«سعید مموزینی» از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق با اعلام این خبر، محل اعدام را اردوگاه «سلامیه» واقع در شرق «موصل» اعلام کرد.
فرماندهان داعش همچنین عناصر خود را تهدید کردند در صورت ترک استان نینوا یا عقب‌نشینی از مواضع خود در این استان، با شلاق یا بریدن سر مجازات می‌شوند!
 این اظهارات سران داعش نشان می‌دهد که عناصر این گروه روحیه خود را از دست داده‌اند. پیشروی کنونی نیروهای دولتی در استان الانبار هم روحیه رهبران و عناصر تکفیری را به شدت تضعیف کرده است.
از موصل همچنین خبر می‌رسد، داعش چهار تن از خطیبان مساجد این شهر را اعدام کرد. اتهام این افراد، سرپیچی از دستورات داعش اعلام شده است!
از سوریه نیز خبر می‌رسد، سران داعش 9 نفر از اعضای خود را در شهر «الشدادی» سوریه اعدام کرده است. به گفته منابع سوری، این افراد به دلیل ناکامی و شکست مقابل ارتش سوریه، اعدام شدند.
در عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه نیز، یک خودروی داعش در محور الحسکه- الشدادی هدف بمباران قرار گرفت و بر اثر آن، «ابوقتاده الادلبی» یک فرمانده ارشد داعش به همراه 12 تروریست دیگر کشته شدند.
در ادامه عملیات آزادسازی شهر «الزبدانی» نیز نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان وارد این شهر شده‌اند و سرگرم نبرد با تروریست‌ها هستند. در حومه شهر «درعا» هم 16 تروریست طی درگیری با ارتش سوریه کشته شدند.
حمله جنگنده‌های ارتش سوریه به مواضع داعش در شهر «رقه» هم مرگ 200 تروریست تکفیری را به دنبال داشت. حملات ارتش در «ادلب» نیز مرگ 60 تروریست را موجب شد.
این پیروزی‌ها موجب کشمکش در درون جریان‌های تروریستی نیز شد؛ در حومه ادلب دو گروه تروریستی «احرارالشام» و «جبهه النصره» با هم درگیر شدند و طی آن، شماری از طرفین به هلاکت رسیدند.
در عراق نیز مواضع داعش همچنان هدف حملات کوبنده نیروهای مسلح قرار دارد. در فلوجه منطقه استراتژیک «السجر» واقع در شمال این شهر، به تصرف نیروهای دولتی درآمد.
تروریست‌ها نیز 20 غیرنظامی این شهر را به اتهام فرار از شهر، اعدام کردند.
دو منطقه «البوشجل» و «الشیحه» در حومه شهر «رمادی» نیز از لوث تروریست‌ها پاکسازی شد.
وزارت دفاع عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرده، 118 عضو داعش در حملات هوایی ارتش به مواضع تروریست‌ها در چهار استان این کشور کشته شدند.
سایر رویدادها
* عراق اولین سری از جنگنده‌های «اف-16» را از آمریکا تحویل گرفت. برای این چهار فروند جنگنده، بغداد 242 میلیون دلار پرداخت کرده است.
* هادی العامری فرمانده عملیات استان الانبار اعلام کرد: تا پیروزی نهایی، به نبرد با داعش ادامه می‌دهیم.
* دستگاه اطلاعاتی ترکیه در مورد عملیات داعش در این کشور، هشدار داد.