kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹

شاهزاده سعودی: سعود الفیصل نمرد کشته شد!

شاهزاده افشاگر سعودی می‌گوید، وزیر خارجه سابق عربستان برخلاف ادعای سران این کشور، در بیمارستان و در خاک عربستان نمرده است.


به گزارش تسنیم «مجتهد» شاهزاده عربستانی که به علت افشای مسائل پشت پرده آل‌سعود در شبکه‌های اجتماعی، «معروف» شده است در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «هیچ فردی لحظه مرگ «سعود الفیصل» را ندید و هنگامی که در منزلش در لس آنجلس می‌خواستند او را از خواب بیدار کنند، دیدند مرده است، هر روایتی دیگری جز این، ساختگی است.»
«مجتهد» افزود: «سعود الفیصل» از توانمندی عقلی خوبی برخوردار بود اما هیچ وقت از این توانمندی برای خدمت به دین و وطن استفاده نکرد و تمام توان خود را در جهت منافع خاندان حاکم بر عربستان و آمریکایی‌ها به کار گرفت. وی نوشت: وزیر خارجه سابق عربستان کمترین احساسات و گرایش‌های دینی را داشت.
«مجتهد» در پایان از علت مرگ وی اینگونه نوشت: «مسئله مرگ «سعود الفیصل»، یادآور سرنوشت بسیاری از سران کشورهای عربی است که به آمریکا رفتند و در آنجا کشته شدند و اینک این سوال مطرح است که آیا «الفیصل» هم، چنین سرنوشتی داشته است؟» این اظهارنظر شاهزاده سعودی در مورد احتمال کشته شدن «سعود الفیصل» از آنجا می‌تواند با واقعیت تطابق داشته باشد که «ملک سلمان» پادشاه سعودی با وی رابطه خوبی نداشت و وی را پس از 40 سال از وزارت خارجه برکنار کرد. همچنین برخی دیگر از گزارش‌ها حاکی است که «سعود الفیصل» از جمله مخالفان تجاوز عربستان به یمن بوده است.