kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹

عریقات: طرح اعدام اسرای فلسطینی مدتهاست در زندان‌های اسرائیل اجرا می‌شود

دبیر کل موقت سازمان آزادیبخش فلسطین گفت، رژیم صهیونیستی شماری از اسیران فلسطینی را اعدام کرده است.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «معا»، صائب عریقات در واکنش به موضوع اعدام اسیران فلسطینی که چند روز پیش کابینه اسرائيل گفت آنرا رد کرده است گفت: «رژیم صهیونیستی بارها اسیران فلسطینی را اعدام کرده است و این کار را با شلیک به غیر نظامیان نیز انجام می‌دهد.»
وی افزود: «بررسی امکان اعدام اسیران فلسطینی اقدامی برای قانونی کردن جنایت در حق اسیران است.
عریقات از جامعه جهانی به ویژه اتحادیه اروپا خواست رژیم صهیونیستی را مهار و از تصویب قوانین تبعیض‌آمیز و خلاف قوانین بین‌المللی و حقوق بشری توسط این رژیم جلوگیری کنند. اخیراً تعدادی از وزرای افراطی کابینه نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از وی خواستند که طرح اعدام اسیران فلسطینی را به تصویب برساند تا با این طرح مجوز قانونی برای قتل عام گسترده‌تر مبارزان فلسطینی فراهم شود.
اما بنیامین نتانیاهو با اتخاذ موضعی فریبکارانه اعلام کرد که با این طرح مخالف است در حالی که این اقدام چراغ سبزی برای اعدام گسترده اسیران فلسطینی است و مقامات ریاکار رژیم صهیونیستی می‌خواهند از طریق مخالفت با این طرح آنرا به عنوان یک امتیاز به طرف مقابل بفروشند. صائب عریقات همچنین در پاسخ به ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره بهبود اوضاع اقتصادی فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری و نوار غزه گفت: «این‌ها بخشی از مجموعه دروغ‌های اسرائیلی است.»
وی افزود: «اوضاع اقتصادی غزه با محاصره همه جانبه این منطقه و جلوگیری از ورود کالا و همچنین با مصادره و فروش آب‌های این منطقه چگونه بهبود یافته است؟!»
نابینا کردن فلسطینی‌ها
12 تن از شهروندان بیت‌المقدس بر اثر اصابت گلوله‌های پلاستیکی نظامیان رژیم صهیونیستی بینایی خود را از دست دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری‌ معا، هفت نفر از این 12 نفر کودک هستند!
طبق این گزارش، آخرین مورد یک شهروند 55 ساله در اردوگاه «شعناط» بود که دراثر اصابت گلوله پلاستیکی نظامیان صهیونیستی، چشم راست خود را از دست داد و از ناحیه بینی و صورت نیز دچار شکستگی شد.
جمعیت دفاع از حقوق شهروندان فلسطینی خواستار توقف فوری استفاده پلیس رژیم صهیونیستی از گلوله‌های پلاستیکی علیه شهروندان فلسطینی شده است.
سایر رویدادها
* شماری از یهودیان ساکن واشنگتن در اعتراض به سیاست‌های تل‌آویو در قبال فلسطینیان تظاهرات کردند.
* روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت، هواپیماهای مسافربری رژیم صهیونیستی به سامانه موشکی هوا به زمین مجهز شدند!
* وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تأکید کرد، این رژیم هرگز مبادله اسیران فلسطینی با 2 تبعه اسرائیلی را انجام نخواهد داد.