kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹

بمباران ذخایر آب، عیدی واشنگتن و ریاض به روزه‌داران یمن

جنگنده‌های آمریکایی آل سعود در تازه‌ترین جنایت خود، در گرمای طاقت‌فرسای یمن و ماه مبارک رمضان، مخازن آب استان عدن را هدف قرار دادند.


به گزارش ایرنا، جنگنده‌های سعودی مخازن اصلی آب در استان عدن در جنوب این کشور را هدف حمله تجاوزکارانه خود قرار دادند و منهدم کردند. این در حالی است که مردم یمن در ماه مبارک رمضان با گرمای طاقت‌فرسا دست و پنجه نرم می‌کنند.
یک مقام مسئول در سازمان آب استان عدن در این زمینه گفت: «جنگنده‌های سعودی - آمریکایی مخازن آبی را که شهرک کریتر، المعلا، الخلوعه و النواهی و اطراف آن را آب رسانی می‌کرد بطور کامل منهدم کردند.»
پیش از این نیز جنگنده‌های سعودی بیمارستان‌ها، مساجد، تالارهای عروسی و مدارس یمن را هدف حملات خود قرار داده بودند. این در حالی است که وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که به دنبال ادامه تجاوز عربستان و تداوم محاصره یمن، خدمات پزشکی و بهداشتی در 11 استان این کشور به صورت کامل متوقف شده است.
همچنین در حمله سعودی‌ها به  محله العمال در پایتخت یمن 26 نفر شهید و 50 تن زخمی شدند. جنگنده‌های سعودی  همچنین صبح دیروز چندین منطقه از محله‌های جنوب صنعا و فرودگاه «عدن» را بمباران کردند.
از سوی دیگر ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور با طرفداران «منصورهادی» رئیس‌جمهور فراری یمن و عناصر القاعده در استان مارب در مرکز یمن به شدت درگیر شدند. برخی گزارش‌ها از کشته شدن بیش از 45 تن در این درگیری‌ها و زخمی شدن 13 تن دیگر خبر می‌دهند. منابع قبیله‌ای تاکید کردند که این درگیری‌ها از چهار ماه گذشته در این منطقه بی‌سابقه بوده است.