kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
معاون وزیر نیرو:

21 درصد جمعیت کشور ساکن استان تهران هستند

معاون اقتصادی وزیر نیرو با انتقاد از رشد شهرنشینی گفت: 21 درصد جمعیت کشور ساکن استان تهران هستند.


به گزارش فارس، علیرضا دائمی در ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف گفت: در گذشته اشتباهات زیادی داشتیم که باید سعی کنیم این اشتباهات را تکرار نکنیم، بنابراین یکی از راهکارهایی که می‌تواند اشتباهات ما را کاهش دهد این است که همزمان با سکونت جمعیت در سکونت‌گاه‌های غیررسمی آب، برق، گاز و سیستم‌های جمع‌آوری فاضلاب ایجاد شود تا مشکلات کمتر شود.
معاون وزیر نیرو ادامه داد: باید تلاش کنیم مسیر مهاجرت‌هایی که از روستا به شهرها و سپس به کلانشهرها صورت می‌گیرد را برعکس کنیم، با این نگرش می‌توانیم جلوی مهاجرت‌ها را بگیریم.
دائمی افزود: 21 درصد جمعیت کشور در استان تهران ساکن هستند که همین موضوع مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کند. پس باید بتوانیم برای تامین آب، برق، گاز، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و تامین حمل و نقل سمت مهاجرت را تغییر دهیم.
وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری جلسات ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف مشکلات کشور را در این محلات و این محدوده‌ها کاهش دهیم.
وزیر راه و شهرسازی هم در حاشیه جلسه ستاد فوق گفت: جمعیت شهری رو به گسترش است در حالی که 30 درصد جمعیت شهری در فقر شهری به سر می‌برد که در این راستا لازم است به موضوعاتی نظیر کیفیت نازل زندگی، امنیت اجتماعی و بافت‌های آسیب‌پذیر توجه شود.
عباس آخوندی بیان کرد: 4 دسته بافت داریم که شامل بافت‌های غیررسمی، روستاهای ملحق شده به شهرها، بافت‌های داخلی درون شهر است.
وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از زندگی شهری و مسکن در همین بافت‌ها قابل پاسخگویی است و نباید پاکسازی و امحا شود و مسکن‌سازی درون این بافت‌ها امکان‌پذیر است.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: لازم است ستاد بازآفرینی شهری در کشور ایجاد کنیم و در این‌باره باید اولویت در محله محوری باشد و هزینه نیروهای محلی را در دستور کار قرار دهیم.
آخوندی اظهار داشت: به دنبال این هستیم که پروژه‌هایی نظیر بیمارستان‌ها، مدرسه‌ها، راه‌ها، پایانه‌های مسافرتی، ایستگاه‌های ریلی و از این قبیل در نهادهای محلی و ستادهای بازآفرینی شهری مدیریت شود.