kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۵۶
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
غیبت چهار ملی پوش تکواندو در کره جنوبی

مقانلو: افتخارات تکواندو را ببینند(گفت و گو)


سرمربی تيم ملی تكواندو می‌گوید تكواندو با قهرمانی در يونيورسياد با كسب مدالهای خوشرنگ بازهم كمك حال كاروان اعزامی ايران بود و این افتخارات باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد. بیژن مقانلو در تازه‌ترین صحبت‌های خود به تشریح آخرین شرایط تکواندو پرداخته که گزیده‌ای از صحبت هایش در ادامه می‌آید:
* تكواندو در هر ميداني افتخار آفرين ظاهر مي شود و اميدوارم اين زحمات از سوي مسئولين ديده شود و امكانات مناسب براي تداوم اين موفقيت‌ها در اختيار قرار گيرد. مسابقات يونيورسياد داراي «گريد ٢» بود و با وجود محدوديت هاي موجود كه تنها به حضور دانشجويان اختصاص داشت براي ملي پوشان ما دستاوردهاي خوبي داشت.
* فدراسیون جهانی برای هر قاره یک سهمیه از تورنمنت‌های «گرید ۲» را طراحی کرده که کره جنوبی میزبان مسابقات قاره آسیاست که بدون شک خیلی از کشورها با بهترین نفرات خود به این مسابقات می‌آیند و در سطح فنی بالایی برگزار خواهد شد. تکواندوکاران ما در این مسابقات شاید با چند تکواندوکار از کشور میزبان مبارزه کنند که کار بسیار دشواری است ولی برای نفرات ما محک مناسبی است که بتوانند عیار خود را بسنجند. هدف از این مسابقات میدان دادن به جوانان است تا رنکینگ خود را ارتقا دهند. ما باید برای بازیهای بعدی و المپیک‌های بعدی نیز نفرات خود را در جدول حفظ کنیم.
* حجی زواره، خدابخش و عاشورزاده طبق برنامه‌های که ما در اختیارشان قرار می‌دهیم تمرینات خود را پیگیری می‌کنند. قصد داشتیم این نفرات را نیز به همراه سایر تکواندوکاران به کره جنوبی ببریم ولی شرایط مالی فدراسیون مانع از این کار شد. اگر این تکواندوکاران کنار تیم بوده و در جو مسابقات حضور پیدا می‌کردند بدون شک طبعات بهتری برای ما داشت که متاسفانه چنین امری میسر نشد.