kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
رئیس سازمان بهزیستی:

قانون جدید حمایت از حقوق معلولان به مجلس تقدیم شد

رئیس سازمان بهزیستی از تصویب قانون جدید حمایت از حقوق معلولان در هیئت دولت و تقدیم آن به صورت لایحه به مجلس خبر داد.


انوشیروان محسنی بند‌پی در جمع خبرنگاران استان یزد افزود: براساس این قانون معلولان از خدمات توانبخشی و بیمه‌ای حمایت‌های اداری، مالی و پزشکی و از حداقل حقوق و معیشت بهره‌مند می‌شوند.
وی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده حدود 300 هزار معلول در کشور وجود دارد که نیازمند خدمات تخصصی بهزیستی هستند اما زیر پوشش این سازمان قرار ندارند و این سازمان فقط سالانه 10 درصد این جمعیت را می‌تواند پوشش دهد.
رئیس سازمان بهزیستی یادآور شد: اکنون یک‌میلیون و 100 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی می‌باشند که 400 هزار نفر آنان روستایی و بقیه شهری هستند.
محسنی بندپی با اشاره به وجود یک میلیون و 300 هزار معتاد در کشور گفت: 24 درصد معتادان مواد مخدر صنعتی و مابقی سنتی مصرف می‌کنند و حدود 800 هزار نفر هم مواد مخدر را به صورت تفننی مصرف می‌کنند.
وی افزود: افزایش مبتلایان به مصرف مواد مخدر صنعتی در حالی است که در سال 85 فقط چهار درصد معتادان کشور این نوع مواد را مصرف می‌کردند. وی گفت: در سال 85 فقط 4 درصد از مجموع معتادان زن بودند که این رقم در سال 90 به 10 درصد رسید.
وی با اشاره به اینکه آمار ارائه شده در زمینه زنان کارتن خواب مبنای درستی ندارد، افزود: وجود پنج‌هزار زن کارتن‌ خواب در کشور آمار صحیحی نیست.
محسنی بندپی با بیان اینکه آمار آسیب‌های اجتماعی نگران‌کننده است،‌ اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی در زنان رو به افزایش و این یک هشدار است.
وی از طلاق به عنوان معضل جدی در جامعه یاد کرد و گفت: به همین منظور در 9 استان کشور که آمار طلاق در آنها بیشتر است علل و عوامل آن بررسی می‌شود که اعتیاد همسر، نداشتن بچه و عدم ارتباط صحیح زناشویی از مهم‌ترین علل طلاق است.
وی میانگین طلاق در کشور را 7/5 درصد اعلام و اضافه کرد: این طرح با یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله در استان‌های البرز، خراسان رضوی و تهران اجرا می‌شود.