kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

آغاز ساخت 22 در صحن حضرت زهرا(س) و حرم‌امیرالمؤمنین(ع) در مشهد

ساخت 22 در صحن حضرت فاطمه الزهرا(س) و حرم مطهر امیرالمؤمنین در مشهد آغاز شد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: کل مبلغ قرارداد ساخت این 22 در، هشت میلیارد و 920 میلیون ریال است.
جعفر دهنوی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات اعتبار مورد نیاز را از محل نذورات مردمی تأمین می‌کند و ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی بر اجرای این طرح نظارت دارد.
او گفت: ساخت این درها با انعقاد قرارداد ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به صنایع چوب آستان قدس رضوی واگذار شده است. وی افزود: این درها از چوب چنار خراسان ساخته می‌شود و طراحی آن به صورت مشبک‌های گرهی توپر و توخالی با گلهای خاتم است که در مجموع 230 مترمربع مساحت دارد.
دهنوی گفت: ساخت این 22 در سه ماه زمان می‌برد و بعد از مونتاژ و تکمیل برای نصب به حرم مطهر حضرت علی(ع) در نجف حمل می‌شود.
به گفته وی کل درها و پنجره‌های صحن در حال ساخت حضرت فاطمه(س) بین 660 تا هزار باب است که ساخت 22 در از این تعداد در مشهد انجام می‌شود. ستاد خراسان رضوی در بازسازی عتبات عالیات خراسان پیش از این ساخت هشت در مربوط به حرم‌های کاظمین و نیز طلاکاری گنبد حرمهای مطهر امامین جوادین(ع) را برعهده گرفته و به انجام رسانده است و هم اکنون نیز طراحی و ساخت صحن بزرگ امام رضا(ع) در حرم‌های مطهر امامین جوادین(ع) را در دست اجرا دارد.