kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
کارشناس سازمان هواشناسی پیش بینی کرد

سیستان و بلوچستان همچنان میزبان گرد و غبار

کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در برخی مناطق شرق کشور وزش باد و گرد و غبار رخ خواهد داد که این وضعیت در سیستان و بلوچستان تشدید خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری دانشجو، فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی با اشاره به بارانی بودن برخی استان‌های کشور اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی در سواحل دریای خزر و برخی مناطق استان اردبیل بارش باران به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت و در برخی مناطق دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان ارتفاعات هرمزگان، شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی اضافه کرد: امروز در پاره‌ای از مناطق سواحل دریای خزر و استان اردبیل در ساعات بعد از ظهر بارش پراکنده را خواهیم داشت و همچنین فردا نیز برای برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر و نواحی شمال شرق کشور در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش باران و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
گودرزی افزود: طی 2 روز آینده در برخی مناطق شرق کشور وزش باد و گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت امشب و طی فردا در شمال سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه زابل تشدید می‌شود. وی گفت: فردا شرق دریای عمان مواج خواهد بود.
این کارشناس هواشناسی در پایان گفت: استان اهواز با 46 درجه و شهر کرد با 11 درجه به ترتیب گرمترین و سردترین استان‌های کشور هستند.