kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۳۴
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

اختصاص 405 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به گیلان

استاندار گیلان از ابلاغ و اختصاص 405 میلیارد تومان اعتبارات تخصیص یافته در سفر رئیس‌جمهوری به استان که اواخر فروردین ماه امسال انجام شد، خبر داد.


محمدعلی نجفی افزود: از 805 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته برای 29 پروژه در سفر رئیس‌جمهوری به استان، 405 میلیارد تومان معادل 50 و سه دهم درصد اعتبار به گیلان ابلاغ شده است.
وی همچنین از تخصیص اعتباراتی مناسب برای تکمیل دو پروژه راه‌آهن قزوین- رشت و نیز باقی مانده آزادراه رشت- قزوین از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری خبر داد.
نجفی همچنین تخصیص 50 میلیارد تومان اعتبار برای تسطیح 10 هزار هکتار از اراضی شالیزاری را از دیگر ابلاغیه‌های این سفر عنوان و اضافه کرد: علاوه بر این، برای تسطیح سه هزار هکتار شالیزار اعتباراتی از وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده است.
وی یاد‌آور شد: طی 35 سال، فقط 68 هزار هکتار از اراضی تسطیح شده بود حال اینکه طبق مصوبات سفر، 50 هزار هکتار از اراضی طی پنج سال تسطیح می‌شود.
نجفی همچنین تخصیص کامل 30 میلیارد تومان اعتبار برای پره‌های صیادی، اختصاص 45 میلیارد تومان اعتبار برای 11 سد لاستیکی، 80 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی شهرها و پنج میلیارد‌تومان اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی رشت را از دیگر اعتبارات ابلاغ شده عنوان کرد.
وی راه‌اندازی 11 سد لاستیکی را از مهمترین این اقدامات عنوان و تصریح کرد: با استفاده از اعتبار اختصاص یافته در این بخش، می‌تو‌انیم دو تا سه سد از این سدها را تکمیل و همزمان 8 سد لاستیکی دیگر را شروع کنیم.
نجفی همچنین از تعیین زمین برای ساخت کارخانه پتروشیمی با سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی در منطقه لوشان این استان خبر داد و گفت: با ساخت این کارخانه آرزوی مردم گیلان برآورده می‌شود.
وی تصریح کرد: این پروژه مشکل زمین و معارض داشت که مسئله تامین زمین در لوشان برطرف شد و تاکنون بیش از 50 گروه سرمایه‌گذاری برای احداث این کارخانه ابراز تمایل کردند.