kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۲۹
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد

ثبت جهانی شوش به عنوان سومین اثر تاریخی خوزستان

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: شوش به عنوان سومین اثر تاریخی خوزستان ثبت جهانی خواهد شد.

اهواز - خبرنگار کیهان:

افشین حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ایران هر ساله تنها یک سهمیه برای ثبت جهانی دارد که با حمایت انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی پرونده ثبت جهانی شوش که آرزوی دیرینه باستان‌شناسان و میراث دوستان این حوزه بود به صحن مجمع یونسکو رفت و شوش به عنوان سومین اثر تاریخی خوزستان ثبت‌ جهانی خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان افزود: امروز اعتبار عمرانی استان در سطح ملی و استانی به بیش از سی‌میلیارد تومان رسیده است و به زودی از سند چشم‌انداز حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی رونمایی خواهد شد.
حیدری با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی خوزستان در سال گذشته در تدوین سند توسعه صنایع دستی توانست به عنوان استان برتر کشور معرفی شود گفت: استان در خصوص زیرساختهای ایجاد بازارچه‌های موقت و حضور در نمایشگاه‌های خارجی نیز رتبه برتر کشوری را کسب کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان اینکه با برگزاری تور گردشگری طی 10 روز بیش از دو میلیارد ریال آورد داشتیم گفت: کوچ عشایر تاکنون استقبال‌کنندگان و گردشگران خارجی زیادی داشته است که در موعد مقرر آیین افتتاح آن برگزار خواهد شد.
تور گردشگری کوچ خوزستان نیز برای اولین بار در کشور از شهرستان اندیکا به سمت شهرستان کوهرنگ افتتاح خواهد شد.
حیدری گفت: در برنامه میزبانی ایران در سال 2017 برای راهنمایی گردشگران جهان، خوزستان نقش خوبی با حضور جامعه تورگردانان استان خواهد داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از برگزاری جشنواره سازه‌های آبی تاریخی ایران در شوشتر و همایش پیشگیری از تخریب آثار تاریخی در سطح ملی و به میزبانی استان خبر داد.
حیدری از افتتاح اولین بازارچه تخصصی صنایع‌دستی اهواز، تکمیل پروژه عمرانی آب درمانی گل‌گیر مسجد سلیمان به عنوان اولین پروژه آب درمانی خوزستان، پروژه گردشگری شادگان و نیز پروژه آب درمانی گراب بهبهان خبر داد.