kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
مدیر کانون‌های مساجد همدان:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پالایش و سطح بندی می‌شوند

مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان اعلام کرد: کانونهای فرهنگی مساجد پالایش و سطح‌بندی می‌شوند.

همدان - خبرنگار کیهان:

هادی فیض‌منش در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: کار پالایش کانونهای فرهنگی و هنری مساجد طی سال جاری انجام می‌شود و بر اساس نوع و کیفیت و تعداد فعالیتها به سطوح یک، دو و سه تقسیم‌بندی خواهند شد.
وی ادامه داد: این سطح‌بندی با هدف ارتقاء فعالیتهای کانونها انجام می‌شود و تقسیم اعتبارات نیز بر همین اساس صورت گرفته و به ترتیب 10، هفت و چهار میلیون ریال به سطوح یک و دو و سه کمک هزینه پرداخت خواهد شد.وی اضافه کرد: مجموع اعتبارات نیز 10 میلیارد ریال است که تمامی آن از محل بودجه‌های شورای عالی کانونهای مساجد کشور تامین شده است.
فیض‌منش یادآور شد: دبیرخانه کانونهای مساجد اعتبار استانی ندارد و امیدواریم با توجه به اینکه کانونهای مذکور بزرگترین شبکه فرهنگی هنری کشور هستند، بیش از گذشته مورد مساعدت قرار بگیرند.
وی در ادامه اظهار داشت: مطابق برنامه پنجم توسعه، 25 درصد مساجد کشور تا پایان برنامه باید دارای کانون فرهنگی هنری باشند که در حال حاضر از 1700 مسجد استان همدان، در 517 باب آن، این کانونها فعال هستند و در این جهت ما از هدف‌گذاری برنامه مذکور جلوتر هستیم.
وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال تعداد 80 هزار نفر نوجوان و جوان از برنامه‌های کانونهای فرهنگی هنری مساجد در سطح استان استفاده کنند. مدیر کانونهای مساجد استان همدان خاطرنشان ساخت: امسال بیشتر برنامه‌های ما توام با شادی و نشاط اجرا خواهد شد.