kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰

مسئله بورسیه‌ها باز هم وزیر علوم را به مجلس کشاند(اخبار دانشگاه)

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به بیانات اخیر رهبری و بحث ظلم به برخی دانشجویان بورسیه، 23 تیر ماه جلسه‌ای در این کمیسیون با حضور محمد فرهادی برگزار و درباره مسئله بورسیه‌‌ها، بحث و تبادل نظر و راهکارهای عملیاتی ارائه می‌شود.

محمد مهدی زاهدی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با برخی اساتید دانشگاه‌ها و بحث ظلم به برخی از دانشجویان بورسیه، مقرر شد سه‌شنبه 23 تیر جلسه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور محمد فرهادی وزیر علوم برگزار شود و در خصوص مسئله بورسیه‌ها، بحث و تبادل نظر و راهکارهای عملیاتی ارائه شود.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: برخی از دست‌اندرکاران وزارت علوم در بحث بورسیه‌ها سیاسی‌کاری کردند و به جای اینکه به دنبال علم باشند، به دنبال منافع کاری خود بودند.
زاهدی گفت: مسئله بورسیه‌ها باید رسیدگی مجدد شود، زیرا مسئول جابجا‌یی برخی از این دانشجویان که بورسیه شده بودند و حدود هزار نفر هم هستند، وزارت علوم است.
وی افزود: بحث بعدی در خصوص بورسیه مربیان دانشگاه‌ها است و به دلیل آنکه وزیر علوم (محمد فرهادی) رئیس هیئت امنا دانشگاه‌ها است باید به این مسئله کاملا رسیدگی کند.
زاهدی با اشاره به دانشجویانی که از نظر معدل مشکل داشتند، افزود: اصلاً بحث معدل مطرح نیست زیرا در دولت دهم از یک فرمول دیگری برای بورسیه استفاده می‌شده است، لذا این دسته از دانشجویان نیز براساس آن فرمول بورسیه شده‌اند.
وی گفت:‌ تمامی این موارد در حالی مطرح شده که وزارت علوم باید از برخی از این دانشجویان بورسیه که پول و حق بورسیه آنها را نداده است، عذرخواهی کند زیرا این دسته از دانشجویان به دلیل برخی مشکلات مادی مجبور به فعالیت در بخش‌های خصوصی شده‌اند و در این میان وزارت علوم مقصر است.