kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸

وزیر کشور میزبان افطاری فرزندان تحت پوشش کمیته امداد شد

وزیرکشور میزبان ضیافت افطار فرزندان خانواده‌های مستمند تحت پوشش کمیته امداد بود.

عبدالرضا رحمانی فضلی در این مراسم گفت: ما خود را مدیون مردم و به خصوص دوستان در کمیته امداد می‌دانیم اما معتقدیم برای بهبود وضعیت این قشر از جامعه مردم باید پای کار بیایند.
رحمانی فضلی افزود: بنا داریم تا در یک تفاهمنامه میان کمیته امداد و وزارت کشور هر اقدامی که بتواند در سطح استان‌ها وضعیت زندگی مددجویان را ارتقاء بخشد انجام دهیم.
وی در خصوص صحبت‌هایی که در مجلس در مورد واردات خودرو توسط کمیته امداد کرده بود تصریح کرد: ما نگفتیم این اقدام از طریق کمیته امداد انجام شده است لذا به دلیل فهم غلطی که از این موضوع در جامعه شده بود بیانیه نیز صادر کردیم. در حال حاضر نیز می‌گوییم که اقدام واردات خودرو از طریق کارت‌های مددجویانی که در مناطق مرزی ساکن هستند انجام شده و در واقع سوء استفاده صورت گرفته است و ساحت کمیته امداد از این موارد پاک است.
به گزارش تسنیم، رحمانی فضلی افزود: کمیته امداد رسما ً وارد موضوع واردات غیرقانونی خودرو نشده است بلکه افراد سودجو از این امکان مددجویان در آن مناطق سوء استفاده کردند اما از این پس بطور جدی از این موضوع پیشگیری خواهد شد.
همچنین رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم  در خصوص پایین بودن میزان مستمری مددجویان کمیته امداد گفت: در این مراسم فرصتی پیش آمده که مسئولان در یک فضای صمیمی با بچه‌های تحت پوشش کمیته امداد افطار کنند، ما باید این بخش را الگو کنیم چنانچه رئیس جمهور نیز این مراسم را در شب‌های قبل ترتیب دادند و در این مراسم است که برای دو طرف اثر معنوی حاصل می‌شود ضمن اینکه این نسل می‌توانند پیغام خود را به مسئولان برسانند.  
فتاح افزود: وسع کمیته امداد این مقداری است که در حال حاضر میان مددجویان توزیع می‌شود اما باید بگویم که مردم ما را در طرح اطعام، اکرام و طرح محسنین غافلگیر و شرمنده کردند و ما معتقدیم دست یاری مردم می‌تواند بسیاری از مشکلات این خانواده‌ها را کم کند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص انتخابات و نقش کمیته امداد در آن، خاطرنشان کرد: ما در حقیقت می‌خواهیم با همکاری وزارت کشور کاری کنیم که اثبات شود کمیته امداد در اختیار ماموریت ذاتی خود است و باید فقط به اقشار آسیب‌پذیر رسیدگی کند و نیازی نیست عوامل کمیته امداد در کاری باشند که ثمری نیز ندارد لذا کمیته امداد در مسائل سیاسی حق دخالت ندارد.