kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷

اعتراض سرشار به خانه هنرمندان(اخبار ادبی و هنری)

خانه هنرمندان ایران در اقدامی سؤال‌برانگیز قصد دارد ۲۳ تیر ضمن نمایش فیلمی از زندگی عباس یمینی ‌شریف به تجلیل و تکریم این نویسنده سلطنت‌طلب حوزه کودک و نوجوان بپردازد.

در همین رابطه محمدرضا سرشار پیشکسوت ادبیات داستان‌نویسی ضمن اعتراض شدید نسبت به این اقدام خانه هنرمندان در وبسایت رسمی‌اش نوشت: «عباس یمینی ‌شریف از عناصر سرسپرده رژیم خائن پهلوی در عرصه ادبیات کودک و نوجوان بود که ده‌ها سال به شست‌وشوی مغزی کودکان و نوجوانان معصوم این کشور و سوق دادن آنان در جهت اهداف فرهنگی رژیم فاسد و غاصب پهلوی مشغول بود و متقابلا رژیم مذکور نیز به انحای مختلف سعی در مطرح  و چهره کردن وی داشت.
ده‌ها سال سردبیری کیهان بچه‌ها - که متاسفانه تا  مدتی پس از پیروزی انقلاب نیز ادامه داشت - و چاپ نظم‌های ضعیف وی در کتاب‌های درسی مختلف، از جمله  حمایت‌های رژیم از وی بود.
به علاوه، عباس یمینی ‌شریف دارای اشعاری مستقل - به اصطلاح کودکانه - در مدح محمدرضا پهلوی، ولیعهد و ملکه او بود. او که تا آخرین روزهای عمر آن رژیم دست از حمایت و تبلیغ برای آنان برنداشته بود، حتی تا  پاییز ۱۳۵۷، با نهایت وقاحت - و در دهن‌کجی آشکار به انقلاب خونین مردم ایران و خون هزاران شهید آن- به این تبلیغات در مجله تحت سردبیری‌اش - کیهان بچه‌ها - ادامه می‌داد.
نامبرده پس از انقلاب نیز با عضویت در مرکزیت تشکل بدسابقه و بدلاحقه «شورای کتاب کودک» ، به همان مسیر ضدانقلابی - منتها در شکلی جدید - ادامه داد.
حال باید از گردانندگان خانه هنرمندان پرسید با چه مجوز و انگیزه‌ای می‌خواهند در مکانی که  در اصل متعلق به نظام است و بخش مهمی از بودجه آن نیز از بیت‌المال تامین می‌شود، به تجلیل‌(!) از شخصی با چنین سوابق مشعشعی(!) بپردازند؟!»
شایان ذکر است سال گذشته شبکه دولتی انگلیس (BBC) با گزارش‌هایی جانبدارانه کارنامه «شورای کتاب کودک» را بازتاب داد و اکنون خانه هنرمندان نیز قصد دارد تا بدین شکل دست به تطهیر سوابق افراد و نهادهای ضدانقلابی بزند.  اقداماتی این چنین می‌تواند حاکی از ارتباطاتی معنادار میان برخی نهادهای داخلی با شبکه‌های معاند خارجی باشد.
گفتنی است کارنامه و سوابق عباس یمینی ‌شریف  و «شورای کتاب کودک»، در کتاب «بیست سال تلاش!» به قلم محمد دیدار (محمدرضا سرشار) توسط انتشارات حوزه هنری سازمان تبلیغات در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی منتشر شده است.