kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۰
محسن رضایی:

6 بند از سیاست‌های کلی محیط زیست در مجمع تشخیص تصویب شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از لحاظ شدن سیاست‌های کلی محیط زیست در برنامه ششم و هفتم خبر داد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که در محل مجمع تشخیص برگزار شد با اشاره به تصویب 6 بند از سیاست‌های کلی محیط زیست اظهار داشت: ما در جلسه مجمع سیاست‌های کلی محیط‌زیست را دنبال کرده و تا بند 10 این سیاست‌ها پیش رفتیم و در جلسه آینده سیاست‌های کلی محیط‌زیست به تصویب می‌رسد و خدمت مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد.
وی با اشاره به برخی انتقادها مبنی بر عدم توجه برنامه ششم توسعه به مسئله محیط زیست گفت: ما در مجمع در حال تصویب برنامه محیط‌زیست بودیم و پس از آنکه آن را تصویب کنیم به صورت یکجا به دولت و مجلس ابلاغ می‌کنیم و این برنامه در برنامه ششم و هفتم مورد ملاحظه قرار خواهد گرفت.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه یکی از بندهای مهم سیاست‌های کلی برنامه ششم را مسئله رشد اقتصادی 8 درصدی عنوان کرد و ابراز داشت: برخی سؤال می‌کنند که چگونه با وجود تحریم‌ها و پایین آمدن قیمت نفت چنین چیزی امکان پذیر است.
رضایی در پاسخ به این ابهام اظهار داشت: ما در رشد اقتصادی منابع ملی را در نظر می‌گیریم و صرفاً به منابع دولتی بسنده نمی‌کنیم از این‌رو دسترسی به این رشد در طول 5 سال برنامه امکان‌پذیر خواهد بود و ما همه ظرفیت‌ها اعم از دولتی، خصوصی، منابع طبیعی و موقعیت ژئوپلتیک را نیز در نظر می‌گیریم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تشکر از معاونت برنامه و بودجه یادآور شد: وزارتخانه‌ها در برنامه ششم همکاری صمیمانه‌ای با مجمع داشتند و پس از ارسال سیاست‌های برنامه ششم خدمت مقام معظم رهبری ایشان 110 سیاست پیشنهادی را در قالب 80 بند اصلاح و ابلاغ کردند.
وی درباره اقدام ایران برای پایان جنگ در یمن گفت: ایران در یمن دخالت مستقیم ندارد اما حمایت سیاسی، تبلیغاتی و کمک انسانی انجام می‌دهد و از سوی دیگر با توجه به سکوت استعماری در این زمینه کار رسانه‌ها بسیار مهم است و رسانه‌های ایرانی می‌توانند مؤثر باشند.
رضایی اقدام دیگر را حمایت‌های سیاسی ایران از یمن در مجامع بین‌المللی، کنفرانس اسلامی و کنفرانس غیرمتعهدها دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر اسرائیلی‌زایی در سراسر منطقه صورت می‌گیرد.
در ادامه این نشست خبری دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی مبنی بر تلاش آمریکا برای امتیازگیری از ایران به گونه‌ای که دستیابی به توافق لوزان برای ایران به صورت یک پیروزی درآید، گفت: آمریکا راهی به جز مذاکره با ایران ندارد و حمله نظامی یا تشدید تحریم‌ها به بن‌بست رسید و اوباما صراحتا گفت ما نمی‌توانیم به ایران حمله کنیم و تشدید تحریم‌ها نیز بی‌فایده است.
رضایی با تاکید بر اینکه همه قدرت‌های بین‌المللی موافق توافق هستند، به مخالفت روسیه و چین با زیاده‌خواهی‌های آمریکا اشاره کرد و افزود: مذاکرات ما با 1+5 به نتیجه رسیده اما آمریکا نمی‌گذارد کار تمام شود و به دنبال امتیازگیری بیشتری هستند و به این امتیازاتی که جمهوری اسلامی پذیرفته قانع نمی‌شوند.
به گزارش فارس وی در پیش‌بینی خود از نتیجه مذاکره توضیح داد: آقای اوباما ظرفیت سیاسی معینی دارد و این پرونده بسیار سنگین‌تر از توان تصمیم‌گیری اوست و بعید است اوباما همه این پرونده را حل و فصل کند لذا من نگرانم که بخش‌هایی از این پرونده بماند؛ چرا که قطعنامه‌های سنگین زمان اوباما صورت گرفت و او به سختی در تلاش است سنگی را که در چاه انداخته درآورد.